دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

مطالعه میدان نفتی دهلران با محوریت افزایش ضریب بازیافت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ضرورت استفاده از روش‎های ازدیاد برداشت در میدان دهلران تاکید کرد و گفت: شرکت تاتنفت، افزایش ضریب بازیافت این میدان نفتی را محور مطالعات خود قرار دهد.
کد خبر : 124346

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، علی کاردر امروز در مراسم امضای یادداشت تفاهم (MOU) مطالعاتی میدان نفتی دهلران که میان وی و نیل ماگانف، مدیرعامل شرکت تاتنفت روسیه امضا شد، به قراردادهای جدید نفتی ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس الگوی جدید قراردادی، شرکت‎های خارجی مکلف به همکاری با شریک ایرانی خود هستند و می توانند به این منظور، از فهرست ١١ شرکتی که از سوی وزارت نفت ایران به‎عنوان شرکت‎های صاحب‎صلاحیت تشخیص داده شده‎اند، استفاده کنند.


وی ادامه داد: شرکت‎های خارجی در قراردادهای جدید نفتی می‎توانند از همکاری شرکای خارجی دیگر نیز بهره‎مند شوند.


کاردر با اشاره به واگذاری مطالعه فناورانه برخی میدان‎های نفتی به دانشگاه‎ها و موسسه‌های تحقیقاتی معتبر کشور، اظهار کرد: این دانشگاه‎ها اجرای روش‎های ازدیاد برداشت میدان‎ها را به‎طور تخصصی مطالعه می‎کنند و شرکت‎های خارجی باید با مشاور دانشگاهی میدان نیز همکاری داشته باشند.


معاون وزیر نفت با اشاره به ابراز علاقه شرکت تاتنفت برای همکاری با ایران در حوزه‎های پالایش و پتروشیمی عنوان کرد: در بیشتر بخش‌های پایین دستی صنعت نفت ایران بخش خصوصی فعال است از این رو تاتنفت در صورت تمایل می‎تواند در این حوزه با شرکت‎های خصوصی ایران همکاری کند.


کاردر یادآور شد: شرکت‎های خصوصی توانمندی در عرصه پایین‎دست صنعت نفت ایران فعالیت می‎کنند و قابلیت‎های زیادی در این بخش وجود دارد.


وی با اشاره به فعالیت‎های تاتنفت در زمینه ساخت تجهیزات و همچنین ماشین‎سازی، ادامه داد: امکان همکاری این شرکت با شرکت‎های سازنده ایرانی در زمینه ساخت تجهیزات هم وجود دارد و امیدواریم بتوان در قالب همکاری مشترک، از فناوری و دانش ساخت تجهیزات و ماشین آلات تاتنفت در ایران منتفع شد.


کاردر با اشاره به صحبت‎های مدیرعامل شرکت تاتنفت مبنی بر ارتباط خوب این شرکت با بانک‎ها و توان شرکت برای فاینانس پروژه‎ها، این ارتباط را راهگشا دانست.


وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهمنامه مطالعاتی، همکاری‎های بیشتر میان دو شرکت را به دنبال داشته باشد.


یادداشت تفاهم مطالعاتی شرکت ملی نفت ایران و شرکت تاتنفت روسیه، صبح امروز (شنبه، ١٧ مهرماه) امضا شد و بر مبنای آن، مطالعه میدان نفتی دهلران در دستور کار تاتنفت قرار گرفت.


میدان نفتی دهلران در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی دهلران در استان ایلام واقع شده است و حدود پنج میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته