دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 15:43

حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی مراکش پیروز شد

به‌دنبال اعلام نتیجه نهایی انتخابات پارلمان در مراکش، مشخص شد حزب عدالت و توسعه توانسته است با کسب 125 کرسی در پارلمان این کشور، پیروز انتخابات شود.
کد خبر : 124339

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت عربی دویچه‌وله آلمان، حزب عدالت و توسعه که ریاست آن را عبدالاله، نخست‌وزیر کنونی مراکش برعهده دارد توانست در انتخابات پارلمانی این کشور با اختلاف اندکی نسبت به حزب اصاله و معاصره به پیروزی دست یابد.


طبق اعلام وزارت کشور مراکش، حزب عدالت و توسعه در این دوره از انتخابات که روز گذشته (جمعه) برگزار شد، توانست 125 کرسی از مجموع 395 کرسی پارلمان را به دست آورد و برای دومین بار، در راس حکومت باقی بماند.


طبق این بیانیه، حزب عدالت و توسعه 98 کرسی در مراکز انتخاباتی محلی و 27 کرسی در لیست انتخابات ملی و درمجموع 125 کرسی را به‌دست آورد.


حزب اصاله و معاصره به‌عنوان رقیب حزب نخست مراکش در این انتخابات 102 کرسی به‌دست آورد که در این میان 81 کرسی محلی و 21 کرسی ملی است.


این دومین انتخابات پارلمانی مراکش از زمان اصلاحات قانون اساسی این کشور در پنج سال گذشته بود.


وزارت کشور مراکش عصر روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که انتخابات در اوضاع عادی برگزار شد و برخی شکایت‌ها را درباره نقض روند عملیات انتخابات شفاف دریافت کرد که بیشتر آن‌ها اثبات شده نیست و تحقیقات درباره برخی از شکایت‌ها نیز ادامه دارد.


عبدالاله، دبیرکل حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیر مراکش اعلام کرده بود که در صورت موفق نشدن حزبش در دستیابی به جایگاه نخست در انتخابات پارلمانی از سیاست کنار می‌کشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته