دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1395 - 09:08
همراه با 33 پایگاه علم و دانش در کشور/ 24

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با دارا بودن 23 واحد و 16 مرکز دانشگاهی و نزدیک به 95 هزار دانشجو در 2090 رشته محل از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین استان‌های این دانشگاه است.
کد خبر : 124338

به گزارش خبرنگار آنا، در دانشگاه ‌آزاد اسلامی استان فارس دو واحد شیراز و مرودشت با درجه جامع، واحدهای دانشگاهی بزرگ آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سپیدان، فسا، فیروزآباد، کازرون، لارستان، لامرد، نی‌ریز، بیضا، زاهدشهر، زرقان، سروستان، صفاشهر، ممسنی، زرین دشت، داریون و مراکز دانشگاهی خنج، قیروکارزین، فراشبند، گراش، خرامه، کوار، اوز، بوانات، آباده‌طشک، میمند، پاسارگاد، بیرم، علاءمرودشت، خفر، قادرآباد و مهر مشغول به فعالیت هستند.



نمایی از دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت



در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مجموع2141 نفر کارمند و 2003 عضو هیات علمی شامل مربی، استادیار و دانشیار و استاد و بیش از دو هزار مدرس مدعو مشغول فعالیت دارند.



دانشگاه آزاد اسلامی آباده


عداد 127 رشته دکتری و 567 رشته کار‌شناسی ارشد در واحد‌های این استان فعالیت دارند و تعداد دانشجویان این استان تا پایان شهریور 95 در مقطع دکتری 703 نفر، در مقطع کار‌شناسی ارشد29132 نفر ، در مقطع کار‌شناسی36506 نفر و در مقطع کاردانی نزدیک به 13000 نفر مشغول به تحصیل هستند و در 5 سال گذشته 125000 نفر از واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی این استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.



سردر دانشگاه آزاد اسلامی استهبان


دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دارای 27 میلیون مترمربع عرصه (زمین) و 840 هزار مترمربع اعیان (ساختمان‌ها) است و از 27 میلیون مترمربع عرصه، هفت میلیون و هشتصد هزار مترمربع اراضی کشاورزی، یک میلیون و هفتصد و هشتاد هزار مترمربع فضای سبز، یک میلیون چهارصد و پنجاه هزار مترمربع محوطه‌سازی بوده و پروژهای در دست احداث حدود 30هزار مترمربع است که از این متراژ نیمی فعال و نیم دیگر به دلیل کمبود بودجه در واحدها و مراکز دانشگاهی غیرفعال است.



دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان


دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز که بزرگترین مرکز دانشگاهی استان است به عنوان یکی از اعضای فعال سامانه ساها (آزمایشگاه‌های همکار آزاد) قابلیت ارائه خدمات آزمایشگاهی را در رشته‌‏های مختلف فنی مهندسی، علوم‌‏پایه و کشاورزی را داراست.


در این راستا ارائه خدمات مختلف آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز محققان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شرکت‌‏های مختلف دولتی و غیردولتی، از طریق سامانه ساها میسر شده است.



دانشگاه آزاد اسلامی اقلید


با اختصاص فضای مناسب برای راه‌‏اندازی طرح شفا (شهرک فناوری آزاد) برنامه‏ ریزی لازم برای طراحی و اجرای فضای مورد نیاز مراکز رشد واحدهای فناور، مراکز تحقیقاتی و تولیدی و نیز اماکن رفاهی مورد نیاز محققان انجام گرفته است.



دانشگاه آزاد اسلامی جهرم



دانشگاه آزاد اسلامی فسا



در راستای توسعه زیرساخت‌‏های پژوهشی، اهمیت به توسعه کمی و کیفی نشر مجلات و کتاب‌های علمی و تخصصی نیز در واحدها و مراکز دانشگاهی استان مورد توجه بوده و نیز تلاش گروه‌های تخصصی به منظور گسترش تولید علم به ویژه در زمینه چاپ مقالات در مجلات معتبر بین‌‏المللی حائز اهمیت است.



دانشگاه آزاد اسلامی کازرون



سردر دانشگاه آزاد اسلامی بیضا



دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز



دانشگاه آزاد اسلامی نورآباد ممسنی



دانشگاه آزاد اسلامی سروستان



دانشگاه آزاد اسلامی زرقان



دانشگاه آزاد اسلامی زاهدشهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته