دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 11:18

کری خواستار تحقیق درباره جنایات‌ جنگی در حلب شد

وزیر امور خارجه آمریکا از مجامع جهانی خواست تا درباره جنایت‌های جنگی رخ داده در شهر حلب تحقیق کنند.
کد خبر : 124196

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، خبرگزاری رویترز گزارش کرد: جان کری گفت: «شب گذشته (جمعه) نظام سوریه مجددا به بیمارستانی حمله کرد که به کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن 100 نفر دیگر منجر شد. روسیه و نظام سوریه باید به دلیل دست داشتن در حمله به بیمارستان‌ها و زیرساخت پزشکی و حمله به زنان و کودکان، بیش از یک تفسیر به جهان ارائه دهند.»


کری در کنفرانس مطبوعاتی با ژان مارک آیرو، همتای فرانسوی خود در واشنگتن افزود: «باید تحقیقات مناسبی درباره جنایت‌های جنگی رخ داده در حلب انجام شود.»


به گزارش آنا، وزیر امور خارجه فرانسه که پنج‌شنبه با هدف تلاش برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه فرانسه به مسکو و سپس واشنگتن سفر کرد، در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «روز شنبه برای شورای امنیت سازمان ملل متحد زمان سرنوشت‌سازی خواهد بود.»


اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز شنبه درباره دو پیش‌نویس مختلف که به‌صورت جداگانه از سوی فرانسه و روسیه درباره اوضاع حلب ارائه شده است، رای‌گیری می‌کنند.


روسیه پیش‌نویسی را برای تصمیم‌گیری به شورای امنیت ارائه کرده و در آن خواستار راهنمایی در زمینه توافق میان روسیه و آمریکا در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده و همچنین رایزنی با طرف‌های مختلف برای توقف فوری خشونت‌ها شده است. علاوه بر این، در پیش‌نویس روسیه بر تحقق موضوع تفاوت قائل شدن میان معارضان میانه‌رو از نیروهای تروریستی جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) به‌عنوان یک اولویت مهم تاکید شده است.


همچنین در پیش‌نویس ارائه شده از سوی فرانسه درباره اوضاع حلب خواسته شده است تا درگیری‌ها در این شهر متوقف، منطقه پرواز ممنوع بر فراز حلب وضع و امدادرسانی به ساکنان تحت محاصره معارضان انجام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته