دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی همکاری‌های فنی - حرفه‌ای میان ایران و آلمان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راس هیاتی به آلمان سفر کرده است در دیدار با مقام‌های این کشور راه‌های همکاری در زمینه آموزش‌های مهارت را بررسی کرد.
کد خبر : 124162

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد امین سازگارنژاد در دیدار هوبرت هایل و سیون شولتر اعضای پارلمان آلمان و رییس مرکز مبادلات آکادمیک ایران و آلمان (DAAD) مهمترین محورهای فعالیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران را برای هیات آلمانی تشریح کرد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران به همکاری های خوبی که در گذشته، بین دو آلمان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور اساتید آلمانی در ایران و همچنین همکاری با صنایع آلمان بود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فصل جدیدی از روابط و مذاکرات دو کشور آغاز شده و در حوزه آموزش فنی و حرفه ای نیز به دنبال احیا و توسعه روابط و تعاملات بین دو کشور هستیم.


وی افزود: طی چند ماه گذشته مذاکرات و نشست هایی با سفیر آلمان در ایران و چند هیات آلمانی انجام شده است.


وی اظهار امیدواری کرد که این نشست ها و مذاکرات در سطح عملیاتی و اجرایی، نتایج اثربخشی را فراهم کند.


در ادامه این نشست سازگارنژاد نسبت به همکاری با آلمان برای آموزش کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق اعلام آمادگی کرد.


سپس هوبرت هایل، عضو پارلمان آلمان ضمن تشکر از ارائه گزارش جامع معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران،گفت: روابط ایران و آلمان هیچگاه به طور کامل قطع نشده و بعد از تحریم ها هم فرصت های خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور مهیا شده است.


وی بیان کرد: بی تردید جامعه جوان ایران نتایج اثربخشی را از روابط اقتصادی و اجتماعی دو کشور انتظار دارد و در این راستا هیات آلمانی که به ایران آمدند، مذاکرات متعددی را با وزرای مختلف جمهوری اسلامی ایران در جهت بهبود و توسعه روابط و حل مسائل داشته اند.


وی با تاکید بر این که رفع مسائل مالی لازمه توسعه روابط اقتصادی دو کشور است، بیان کرد: ورود 120شرکت بزرگ، متوسط و کوچک آلمانی در روزهای اخیر در ایران نشان دهنده علاقه ما به توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی به ویژه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای با ایران است.


هایل با اشاره به وجود سیستم دوگانه تئوری و عملی آموزش فنی و حرفه ای در آلمان گفت در ایران با توجه به اهمیت ویژه ای که به علوم و تحقیقات می شود، آماده همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروهای متخصص هستیم و دولت آلمان و اتاق بازرگانی آلمان از این همکاری حمایت می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این دیدارها و نشست ها از توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای استقبال می کنیم.


هایل یادآور شد: با وجود تفاوت ها، نقاط مشترکی هم بین دو کشور وجود دارد که می توانیم در زمینه های اجتماعی و اقتصادی با تدوین استراتژی مشترک ، موفقیت های اثربخشی را به دست آوریم.


وی نشست مذکور را فرصتی برای آغاز همکاری های خوب و موثر بین دو کشور دانست و از مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته