دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 11:02

شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز درباره سوریه تصمیم می‌گیرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز شنبه درباره دو پیش‌نویس مختلف که به‌صورت جداگانه از سوی فرانسه و روسیه درباره اوضاع حلب ارائه شده است، رای‌گیری می‌کنند.
کد خبر : 124155

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، روسیه پیش‌نویسی را برای تصمیم‌گیری به شورای امنیت ارائه کرده و در آن خواستار راهنمایی در زمینه توافق میان روسیه و آمریکا در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده و همچنین رایزنی با طرف‌های مختلف برای توقف فوری خشونت‌ها شده است. علاوه بر این، در پیش‌نویس روسیه بر تحقق موضوع تفاوت قائل شدن میان معارضان میانه‌رو از نیروهای تروریستی جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) به‌عنوان یک اولویت مهم تاکید شده است.


همچنین این پیش‌نویس قطعنامه از طرح اخیر استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه که خواستار خروج جبهه فتح‌الشام از محله‌های شرقی حلب شده بود، استقبال کرده و از سازمان ملل خواسته است طرحی فراگیر و کامل برای اجرای این موضوع در نظر بگیرد.


در پیشنویس ارائه شده از سوی فرانسه درباره اوضاع حلب خواسته شده است تا درگیری‌ها در این شهر متوقف، منطقه پرواز ممنوع بر فراز حلب وضع و امدادرسانی به ساکنان تحت محاصره معارضان انجام شود.


ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد که کشورش در ماه جاری ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، درباره طرح پاریس گفته بود این طرح تحریک‌آمیز است و مسکو آن را وتو خواهد کرد.


وی همچنین تاکید کرد که امکان ندارد شورای امنیت به طرح فرانسه رای دهد.


شورای امنیت با هدف بررسی پیش‌نویس فرانسه و سپس روسیه ظهر امروز (به وقت نیویورک) تشکیل جلسه می‌دهد.


از سوی دیگر متیو ریکرافت، نماینده بریتانیا در سازمان ملل متحد از پیش‌نویس قطعنامه روسیه انتقاد کرد و گفت: «این اقدام تلاشی برای بازداشتن نگاه‌ها از بمباران حلب است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته