دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 11:14

سازمان ملل متحد خواستار توقف نقض حقوق کودکان از سوی عربستان شد

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) در گزارشی از عربستان سعودی خواست به تبعیض علیه دختران و قوانینی که اعدام یا شکنجه کودکان را مجاز می شمارد، پایان دهد.
کد خبر : 124143

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: «کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی اعلام کرد احتمال اعدام کودکان (در عربستان) همچنان پابرجاست و این موجب نگرانی بسیاری است. همچنین احتمال مجازات‌هایی همچون شکنجه، شلاق، تنبیهات بدنی سخت و حتی اعدام نیز وجود دارد.»


کارشناسان این کمیته همچنین تبعیض قائل شدن علیه دختران در ریاض، به‌ویژه محدود کردن آزادی آن‌ها و مجبور کردنشان به ازدواج در سن نه سالگی را محکوم کردند.


آن‌ها همچنین نسبت به محاکمه نوجوانان حدود 15 ساله در دادگاه‌های ویژه افراد بالغ و صدور حکم اعدام علیه آنان ابراز نگرانی عمیق کردند. این در حالی است که طبق قوانین کنوانسیون سازمان ملل متحد، افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را همچون افراد بالغ محاکمه کرد.


کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد که از 18 کارشناس مستقل تشکیل شده است، حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی در یمن به رهبری عربستان را محکوم کردند، چرا که به‌دنبال این حملات تاکنون صدها کودک کشته شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته