دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکترعباس زاده در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

آماده‌سازی تیم رباتیک دانشگاه آزاد واحد ایلخچی برای حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ

لیگ ربات‌های انسان نما به سه بخش کودک ،نوجوان و بزرگسال تقسیم می شود که تیم رباتیک واحد ایلخچی توانست مقام اول سخت ترین بخش این لیگ در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را از آن خود کند.
کد خبر : 12414

دکترعباس زاده سرپرست تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی درباره کسب این مقام به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: تیم ما توانست در بخش ربات های انسان نما که رفتارهای انسان را شبیه سازی می کند مقام اول در رده بزرگسال که یکی از دشوارترین رده ها محسوب می شود را کسب کند.


وی افزود: با اینکه محصول تولید شده ظرفیت تجاری شدن را دارد اما هنوز ربات های این چنینی به این مرحله نرسیده و تا کاربردی شدن راه زیادی در پیش دارد.


عباس زاده هم چنین درباره قابلیت ربات های انسان نما گفت: این ربات ها ضمیر را تشخیص می دهند یا به نوعی قدرت بینایی دارند و تاحدودی می شود گفت هوش مصنوعی دارند. راه رفتن و کنترل تعادل نیز از مشخصه های دیگر این ربات ها است.


سرپرست تیم ربوکاپ واحد ایلخچی ادامه داد: گروه ما با کسب مقام اول در این دوره از مسابقات موفق به دریافت مجوز شرکت در مسابقات جهانی شد که برنامه ریزی های آینده تیم برای بالا بردن مهارت و کیفیت ربات ها برای حضور قدرتمند در این مسابقات است.


عباس زاده تصریح کرد: گروه برنامه هایی هم در راستای تجاری سازی و تغییر ربات ها برای کاربردی شدن دارد. ما اکنون به علم این فناوری دست پیدا کردیم و می توانیم درآن پیشرفت کنیم. کارخانه ایران خودرو تبریزهم حمایت هایی دراین زمینه از تیم ایلخچی کرده که می توان با کمک آن به هدف تجاری سازی نزدیک شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته