دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1395 - 09:59
در گفت‌وگو با آنا؛

محمودی: ولاسکو بهتر از لوزانو بود/ فدراسیون باید تصمیم‌گیری خوبی داشته باشد

ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت: اگر می‌خواهیم نتیجه کلی کار لوزانو را ببینیم باید به این مربی وقت بدهیم تا عملکردش را به طور کامل نشان دهد.
کد خبر : 124129

بهنام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص عملکرد لوزانو و اینکه به نظرش ماندن او به سود والیبال ایران خواهد بود یا خیر، گفت: «به نظر من باید به یک مربی زمان بدهیم تا او بتواند کارایی خود را به درستی نشان دهد. ما نمی‌توانیم پس از 5 ماه به طور کامل در مورد لوزانو اظهارنظر کنیم و اگر حرفی زده می شود با استناد به عملکرد او در 5 ماه کار با ملی‌پوشان والیبال ایران است. چه بسا که این زمان کمتر از 5 ماه هم بود.»


وی ادامه داد: «به نظر من رائول لوزانو در مقایسه با دو مربی قبلی والیبال ایران یعنی خولیو ولاسکو و اسلوبودان کواچ مزایا و معایبی دارد یعنی در برخی کارها از آن بهتر و در برخی ضعیف‌تر بود. ولی به طور کلی لوزانو از کواچ بهتر بود و از ولاسکو ضعیف تر عمل کرد. این مربی آرژانتینی در مقایسه با کواچ توان فنی بالاتری داشت و کارنامه بهتری ارائه کرد اما از دیدگاه من از لحاظ مدیریتی هموطن او ولاسکو مربی بهتری بود.»


او خاطرنشان کرد: «البته ما به ولاسکو بیش از 3 سال وقت دادیم و او در سال اول خود عملکرد جالبی نداشت ولی چون زمان لازم برای کارهای خود را داشت و برنامه‌هایش را به‌درستی اجرا کرد، توانست ایران را به نتایج بسیار خوبی برساند. ما بیش از یک سال هم به کواچ فرصت دادیم اما او به نتایج فوق‌العاد‌ه‌ای نرسید و نهایتا جای خود را به لوزانو داد. حالا اگر می‌خواهیم نتیجه کلی کار لوزانو را ببینیم باید به این مربی وقت بدهیم تا عملکردش را به طور کامل نشان دهد.»


کارشناس والیبال ایران تاکید کرد: «اگر فدراسیون والیبال تشخیص دهد که لوزانو در تیم ملی ایران بماند و با او قرارداد جدیدی امضاء کند ما باید امکانات کافی را به او بدهیم تا وی بتواند بر شرایط والیبال ایران مسلط شود. ما باید کنترل تبم ب را به او بدهیم و البته فضایی به سرمربی تیم ملی بدهیم که او بتواند از جوان‌های بیشتری در تیم ملی استفاده کند و در تیم ب هم جوانان را بازی دهد تا پشتوانه لازم برای تیم ملی ساخته شود.»


او افزود: «به نظرم فدراسیون والیبال باید هرچه زودتر تصمیم خود را برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بگیرد و فردی را به عنوان نفر اول انتخاب کند که او بتواند تیم ملی را به اهداف مهم برساند. قاعدتا این مربی باید از لوزانو بهتر باشد تا کیفیت بازی تیم ملی را بالاتر ببرد. ما در زمان لوزانو شاهد این بودیم که والیبالیست‌های تیم ملی با تمام ظرفیت خود بازی می‌کردند و برای همین هم نتایج بهتر بود. امیدوارم این عملکرد و بررسی که مسئولان فدراسیون والیبال انجام می‌دهند به درستی صورت بگیرد تا بهترین مربی هدایت تیم ملی والیبال را برعهده بگیرد و ما شاهد نتایج درخشان‌تری از ملی‌پوشان خود در رقابت با حریفان خود باشیم.»


محمودی در مورد اینکه آیا والیبال ایران شانس این را دارد که در المپیک 2020 توکیو مدال بگیرد یا نه، عنوان کرد: «قطعا این شانس را داریم و خواهیم توانست اگر از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم و به درستی آنها را اجرا کنیم. به نظر من 80 درصد تیم فعلی والیبال ایران توانایی آن را دارند که در المپیک بعدی بازی کنند ولی دو نکته وجود دارد. اول اینکه این بازیکنان باید روز به روز بهتر و تکامل یافته‌تر بازی کنند. دوم آنکه 20 درصدی که به تیم ملی اضافه می‌شوند باید در سطحی باشند که تیم را تکمیل کنند. هرکاری انجام می شود در همین دو سال پیش‌رو انجام شود تا شاهد پیشرفت و شکوفایی والیبال ایران در المپیک 2020 توکیو باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب