دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1395 - 14:01

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: یکی از درس‌های عاشورا، حمایت از ولایت و رهبری است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: یکی دیگر از درس‌های نهضت عاشورا و قیام حسینی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم،‌ حمایت از ولایت و رهبری است.
کد خبر : 124057

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: ما باید در جامعه نسبت به جریان‌های اجتماعی عکس‌العمل داشته باشیم. برخی می‌گویند در جامعه آزاد هستیم و دلمان می‌خواهد هرگونه که می‌خواهیم در خیابان بگردیم؛ خیر اینگونه نیست اینجا یک مکان عمومی است و جامعه مربوط به همه است. کسی حق ندارد بگوید من دلم می‌خواهد و آزاد هستم. جامعه عمومی حق همه مردم است،‌ خانه به عنوان یک مکان خصوصی برای شما است. لذا امر به معروف و نهی از منکر در راستای همین موضوع است که در درجه اول کسانی که رعایت می‌کنند را تشویق کنیم تا خوبی و تقوا رعایت شود و جلوی کسانی را هم که هنجارشکن هستند بگیریم.


رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه و خوبی‌ها، و اظهار تنفر نسبت به بدی‌ها. لذا باید با بیان تذکر داده شود. فلسفه قیام عاشورا چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست، پس باید فضای کسب و کار را متناسب با قوانین شرعی کنیم. هیئتی‌ها هم بدانند که آقا و مولایشان به خاطر این امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. پس این را فراموش نکنند.


وی عدم سازش حق با باطل را از دیگر درس‌های نهضت عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: حق هیچگاه با باطل سازش ندارد این در واقع همان درس کربلا است و باید به آن توجه داشته باشیم.


تقوی در ادامه احترام به حق‌الناس را یکی دیگر از درس‌های عاشورا برشمرد و ادامه داد: اموال بیت‌المال، حقوق‌های نجومی و استفاده‌های نامطلوب حق‌الناس است که باید به آن توجه کرد.


رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از درس‌های نهضت عاشورا و قیام حسینی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم،‌ حمایت از ولایت و رهبری است. عاشورایی‌ها ولایتمدارند و از ولی و رهبرشان با تمام قوت حمایت می‌کنند. این درس عاشورایی تا به امروز در جامعه ما دنبال شده و همه پشت سر رهبری همچنان قدرتمند این درس و حمایت را از امام حسین (ع)‌ آموخته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته