دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1395 - 13:15
در گفت‌وگو با آنا؛

آذرپی: شاید انتخابات فدراسیون ژیمناستیک سال آینده برگزار شود/ قول مدال 100درصدی می‌دهم/ یکی از ملی‌پوشان پول کرایه هم ندارد

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: در زمان افشارزاده و مرحوم گوهرخانی هم فدراسیون‌های خوبی داشتیم و ژیمناستیک سیرصعودی خود را طی کرد.
کد خبر : 124039

محمد آذرپی در خصوص لغو انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و تیم ملی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «متاسفانه انتخابات برگزار نشد و دلیلش هم نامه‌ای بود که کمیته ملی المپیک به وزارت ورزش زده بود. گویا اتفاقاتی افتاده که استقلال فدراسیون ژیمناستیک زیرسوال رفته و برای همین تا 6 الی 7 ماه آینده خبری از برگزاری انتخابات نیست و همچون گذاشته سیدمحمد شروین اسبقیان سرپرست فدراسیون باقی می‌ماند. شاید هم تا یک سال دیگر انتخاباتی برگزار نشود.»


او یادآور شد: «با این حال جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که اسبقیان اعلام کرده بود برنامه‌ریزی خوبی انجام داده و حتی اگر یک ماه هم در فدراسیون بماند، رئیس جدید می‌تواند برنامه وی را حساب شده جلو ببرد و فدراسیون ژیمناستیک با قدرت به کارش ادامه دهد. با این حساب مسابقات قهرمانی کشور در گرگان برگزار می‌شود و و حتی احتمال برگزاری مسابقاتی در تبریز نیز داریم. اردوی تیم ملی هم پیگیری می‌شود و بعد از آن در اواخر آبان ماه در مسابقات کاپ ورونین که در مسکو روسیه برگزار خواهد شد، شرکت خواهیم کرد.»


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ادامه داد: «ما در رقابتهای ورونین از میان کسانی که بتوانند رکورد بزنند البته به صورت انفرادی، حمایت‌های لازم را می کنیم تا بتوانند در مسابقات قهرمانی آسیا که 7 ماه دیگر برگزار خواهد شد، نماینده داشته باشیم. هنوز نام میزبان انتخاب نشده ولی ما به طور منظم برنامه‌‌ها را جلو می‌بریم و خود را آماده رقابت با حریفان می‌کنیم.»


وی درباره اینکه ژیمناستیک ایران در المپیک نماینده‌ای نداشت،‌گفت: «ما می‌توانستیم نماینده داشته باشیم اما فدراسیون از قبل فرصت حضور در تورنمنت جهانی ژاپن را به ملی‌پوشان نداد و برای همین هم ما نماینده‌ای نداشتیم.»


آذرپی تاکید کرد: «من 2 سال پیش ماهی 800 هزارتومان حقوق می‌گرفتم و زمانی هم که اعتراض می‌کردیم که چرا بنده به عنوان سرمربی تیم ملی باید چنین حقوقی بگیرم، می‌گفتند تحریم هستیم و باید با شرایط کنار بیایید. بعدها مشخص شد که فدراسیون ماهیانه 100 میلیون تومان به پرسنل خود حقوق می‌داد و در این میان افرادی بودند که به اندازه حقوق‌شان اضافه‌کار می‌گرفتند. این درحالی بود که ملی‌پوشان ژیمناست ایران غذای خوبی نمی‌خوردند و مشکل تغذیه داشتند. چنین رفتاری باعث شد تا ما نتوانیم رقابت مناسبی با حریفان داشته باشیم و نهایتا هم از حضور در المپیک بازماندیم.»


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک تشریح کرد: «الان اسبقیان که سرپرست تیم ملی است، حلال و حرام سرش می‌شود. او پول فاکتور ناهارش را از جیب خودش می‌دهد. تا قبل از او حقوق‌های بالای پرسنل به تیم ملی ضربه زد اما الان جلوی آن گرفته شده است. ما در زمان افشارزاده و مرحوم گوهرخانی هم فدراسیون‌های خوبی داشتیم و ژیمناستیک سیرصعودی خود را طی کرد. در همین مدت کوتاهی که اسبقیان آمده ما اردوهای کیش و اراک را داشتیم. مسابقات نوجوانان در اردبیل برگزار شد. ضمن اینکه لزومی ندارد همه ملی‌پوشان مرتب در اردو باشند. آنها تمرینات‌شان را ادامه دهند و آماده باشند در تیم ملی جای دارند. ما می‌توانیم موفق شویم و من از الان می‌گویم با حمایت‌های لازم می‌شود در بازی‌های قهرمانی آسیا و آسیایی اندونزی مدال گرفت. حاضرم قول 100 درصدی را بدهم.»


آذرپی در پایان اشاره داشت: «یکی از قهرمانان آینده‌دار ژیمناستیک که او هم شانس کسب مدال در جاکارتا را دارد به صورت پراکنده در تمرینات حاضر می‌شد. وقتی از او علت غیبت‌هایش را پرسیدم، دلیل واضحی برای غیبت‌هایش نداشت. با تحقیقاتی که کردم متوجه شدم او پول کرایه هم ندارد که سرتمرین بیاید و ناچار است تراکت تبلیغاتی پخش کند تا زندگی‌اش را بگذراند. تا به امروز تلاش‌هایم برای گرفتن پول توجیبی برای این ژیمناست به نتیجه نرسیده اما امیدوارم وی بتواند حداقل حقوقی دریافت کند تا برای آمدن سرتمرین تیم ملی نیازمند حمایت هم‌تیمی‌هایش نباشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته