دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1395 - 10:23

آمادگی کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی جدید

یک گروه ناظر مستقر در آمریکا با انتشار تصاویری اعلام کرد که فعالیت‌ها در یکی از سایت‌های هسته‌ای کره شمالی افزایش پیدا کرده است. این گروه ناظر مدعی شد که افزایش فعالیت‌ها می‌تواند نشانه‌ای از آمادگی برای انجام آزمایش هسته‌ای جدید یا جمع‌آوری اطلاعات از آخرین آزمایش هسته‌ای باشد که در کره شمالی انجام شده است.
کد خبر : 123979

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، گروه 38 شمال که تحت ریاست مدرسه مطالعات پیشرفته بین‌المللی دانشگاه جان هاپکینز قرار دارد اعلام کرده فعالیت‌هایی از جمله تردد وسائل نقلیه و پرسنل انسانی در اطراف سه موسسه موجود در سایت هسته‌ای پونگی-ری مشاهده می‌شود.


در گزارش این گروه به استناد به آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی آمده است : «یکی از دلایل احتمالی این افزایش تحرکات می‌تواند گردآوری اطلاعات درباره آزمایش هسته‌ای 9 سپتامبر (19 شهریور) بوده باشد ولی همچنین دلایل دیگر نیز مانند آماده‌سازی مقدمات به منظور انجام آزمایش جدید منتفی نیست.»‌


تصور می‌شود کره شمالی برای انجام یک آزمایش دیگر هسته‌ای در هر برهه زمانی آمادگی دارد و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه زمان این آزمایش ممکن است روز دهم اکتبر (20 مهر) مصادف با سالگرد تاسیس حزب کارگران این کشور باشد.


پیونگ یانگ پنجمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را در ماه گذشته میلادی همزمان با سالگرد تاسیس این کشور انجام داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته