دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صاحبان تصاویر مراسم پرحاشیه قم: ما با هم محرمیم!

در پی انتشار تصاویری از مراسمی که در قم برگزار شد و پیرو انتشار مطالب مختلف در رسانه‌ها که حاکی از مشاهده رفتار غیرشرعی در این مراسم بود، چهارنفر از افرادی که تصویرشان در این مراسم منتشر شده بود، اعلام کردند که با هم محرمند.
کد خبر : 123912

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، چندی قبل برگزاری مراسمی که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز مباهله برگزار شد، حواشی متفاوتی را در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد کرد و واکنش‌ها و انتقادات زیادی را به همراه داشت؛ مراسمی که تصاویر منتشر شده از آن باعث انتقاد برخی از مراجع و علمای قم شد که به برگزاری آن در این شهر مذهبی، اعتراض کردند.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادات ایجاد شده، گفت: «نباید به شایعه‌پراکنی و جوسازی برخی رسانه‌ها علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتنا کرد...موضوع، بحث کنسرت نبوده، بلکه همخوانی و همسرایی بوده که محتوا و شکل آن اشکال نداشته است.»


وی همچنین درباره شرکت‌کنندگان در این مراسم گفته بود: «در این برنامه، برخی افراد حجاب اسلامی را رعایت نکردند و بعضی عناصر و افراد عکس‌هایی از آن‌ها تهیه کردند و در اختیار مراجع قرار دادند. اگر افرادی اصرار دارند با این نوع حجاب به این مراسم وارد شوند، بهتر است به جایی بیرون از این مراسم بروند.»


حسین‌نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد نیز درباره این مراسم اعلام کرد: «اصل برنامه‌ای که اجرا شده وزین بود اما حاشیه‌های آن که مورد تقبیح وزارت فرهنگ و ارشاد هم قرار گرفته موجب نارضایتی علما و مراجع معظم شد.»


وی با بیان اینکه برخی شرکت‌کنندگان در مراسم شهر قم رفتارهایی زننده و پوششهایی نامناسب داشتند خاطرنشان کرد: «این پذیرفتنی نیست که برخی افراد بخواهند با رفتارهایی خلاف شئونات یک مراسم معمولی را تحت الشعاع قرار دهند.»


اما موضوع چنان بالا گرفت که آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین به همین بهانه نشستی خبری گذاشت و ضمن انتقادات صریح به وزیر ارشاد و رئیس جمهور و گفت: مدیر کل ارشاد قم هم باید استعفا دهد و هم از قم برود، چون حریم قم، حرمت مراجع و حرمت حضرت معصومه(س) شکسته شد.


وی البته به عکسها هم اشاره کرد و گفت: اگر فیلم مذکور را ندیده بودم، شاید چنین تصمیمی(برگزاری نشست خبری) نمی گرفتم؛ حریم‌شکنی و حرمت‌شکنی تا چه اندازه؟ فیلم و عکس این کنسرت را در حضور تمام اعضا دیدیم.


در پی این اظهارات سه شنبه شب صداوسیما هم به میدان آمد و تصاویری از این برنامه که در آن زن و مردی با هم دست می‌دهند را پخش کرد.


اما اکنون 4 نفر از صاحبان تصاویر و حاضران در مراسم قم، که عکس‌هاشان موضوع بخشی از انتقادها قرار گرفته بود، رسما اعلام کردند که با یک‌دیگر خویشاوندی داشته‌اند.


روزنامه جمهوری اسلامی دراین‌باره نوشت: «4 نفر از افرادی که تصاویر آنان در حاشیه برنامه تالار شهید آوینی قم از اخبار ٢٠:٣٠ سه شنبه شب شبکه ٢ سیما پخش شد طی نامه و اسناد و مدارکی که به روزنامه جمهوری اسلامی ارسال داشتند رابطه خواهر و برادری خود و دو نفر دیگر از این افراد رابطه زناشویی خود را اظهار و شائبه رفتار غیرشرعی در دقایق پایانی این مراسم را بی اساس اعلام کردند، اگر چه ایراد عدم رعایت نزاکت اخلاقی و عرف اجتماعی به تصاویر این افراد همچنان وارد است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: علی جنتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته