دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1395 - 14:07
استاد عبدالله انوار:

کم آبی مهمترین بحران شهر تهران است

استاد عبدالله انوارنویسنده و تاریخ پژوه ایران در مراسم "روز تهران ،پایتخت ایران اسلامی " که از سوی شهرداری منطقه 11 در نگارستان شهر برگزار شد، کم آبی را مهم ترین بحران شهر تهران عنوان کرد.
کد خبر : 123884

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ به مناسبت 14 مهر که چندی پیش از سوی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان "روز تهران، پایتخت ایران اسلامی " نامگذاری شد؛ به همت شهرداری منطقه11 و با حضور اساتید تهران پژوه از جمله نصراله حدادی، عبدالله انوار، هایده لاله، جمعی از تاریخ پژوهان و شهرام گیل آبادی، مدیر کل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از کتاب «محله‌های مردمی تهران» نگارش مینا سعیدی شهروز؛ چاپ انتشارات معین در نگارستان شهر رونمایی شد.


در ابتدای این مراسم «نصراله حدادی» تهران شناس با تعریف از ویژگی‌های شهر تهران و نام بردن از بزرگانی مثل مرشد چلویی، مرحوم ملک، حاج آقا شمشیری و... برای حضار سخنرانی کرد و به بسیاری از عناصر بومی و فرهنگی رایج در تهران قدیم که این روزها در حال فراموش شدن است؛ اشاره داشت.


بحران بی آبی و کاهش آب‌های زیر زمینی که تبعات آن نشست زمین در بیشتر محله‌های شهر تهران است؛ از دیگر نکاتی بود که «استاد عبدالله انوار » نسخه شناس، نویسنده و پژوهشگر در این مراسم یاد کرد و گفت:« مهم ترین بحران تهران در آینده نزدیک بی آبی است. چرا که متاسفانه مسیر سه سد مهم جاجرود، لار و کرج به روی شهر بسته است. از طرفی آب‌های ذخیره شده در این سدها برای 4 میلیون نفر پیش بینی شده بود. اما امروز تهران جمعیتی بیش از این دارد.همین باعث مصرف آب‌های زیر زمینی و خورده شدن زمین است. که این در دراز مدت باعث نشست زمین در شهر تهران می‌شود.»


این مراسم با تقدیر از اساتید تهران شناس و بازدید از نمایشگاه عکس‌های طهران قدیم در نگارستان شهر به پایان رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: کم آبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته