دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1395 - 13:34

رئیس مجلس: دلیل مشکلات اقتصادی کشور سوء مدیریت‌های گذشته است/ امنیت مهم‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل سوء مدیریت و عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشور در سال‌های گذشته بوده است.
کد خبر : 123872

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، علی لاریجانی امروز (پنجشنبه) در کنگره 1880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: اگر امکانات کشور در گذشته به سمت تولید حرکت می کرد زمینه افزایش صادرات را نیز فراهم می‌کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تولید راه بیفتد صادرات نیز رونق می‌گیرد اما در گذشته زمینه اینها فراهم نبوده است.


لاریجانی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی چندین قانون راهگشا برای افزایش تولید و صادرات تصویب شده است گفت: جوانان باید واقعیت جامعه شرایط و زمینه‌های تولید و صادرات را ببینند و به سمت آن حرکت کنند.


وی اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی بخواهد مولد باشد باید زمینه‌های کارآفرینی و رشد انسان های کارآفرین را در کشور فراهم کند و دولت در این زمینه نقش مؤثری دارد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت باید زمینه سرمایه گذاری در کشاورزی، صنعت و صادرات را فراهم کند گفت: با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب ستاد اقتصاد مقاومتی به وجود آمده که زیر مجموعه‌های آن در همه استان‌های کشور در حال کار و فعالیت است.


وی با بیان اینکه نخستین هدف ستاد اقتصاد مقاومتی راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و راکد است افزود: این مهم در همه استان‌های کشور آغاز شده و بانک ها باید در این زمینه کمک کنند چون اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد.


رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس نیز برای رشد و توسعه استان‌های محروم مصوبه‌های خوبی دارد که یکی از آن‌ها افزایش سهم استان‌های محروم از درآمد نفت است.


لاریجانی ادامه داد: سهم 2 درصد از درآمدهای نفتی به تازگی به سه درصد تبدیل شده که هدف آن کمک به استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد است که محروم و دارای منابع و ذخایر نفتی هستند.


لاریجانی به ظرفیت‌های مهم ایران اشاره کرد و گفت: امنیت مهم‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی است که باید برای رشد و توسعه کشور استفاده کنیم.


دشمنان نمی‌توانند با زور و رفتارهای نظامی با ایران صحبت کنند


وی بیان کرد: امنیت کنونی جمهوری اسلامی ایران به دلیل هشت سال دفاع مقدس است که دنیا متوجه شده اگر با این ملت درگیر شود سرانجام خوبی نخواهد داشت.


لاریجانی بیان کرد: در حالی که در دفاع مقدس، همه قدرت‌های مؤثر جهان به صدام کمک می‌کردند اما ایران تنها توانست همه توطئه ها را شکست دهد.


وی عنوان کرد: درس بزرگ دفاع مقدس این بود که دشمنان نمی‌توانند با زور و رفتارهای نظامی با ایران صحبت کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی هدف نهایی بسیاری از توطئه‌ها و برنامه‌های غرب در منطقه خاورمیانه را ایران دانست و گفت: حمله به عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله نیز با هدف شکست ایران صورت گرفت اما هیچ یک از آن طرح‌ها نتوانست آن‌ها را به هدفشان برساند.


لاریجانی ادامه داد: اسنادی وجود دارد که هدف نهایی آن‌ها از این جنگ‌ها و توطئه در خاورمیانه جدید و جنگ‌های تروریستی کنونی منطقه، نظام جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: آن‌ها در دفاع مقدس فهمیدند نمی‌توانند به طور مستقیم با ایران درگیر شوند و این به خاطر از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های آنان است.


رئیس مجلس گفت: آینده سیاسی و اجتماعی ایران روشن است چون ریشه‌های فرهنگی عمیقی دارد و علاقه مردم به اهل بیت سبب این اتحاد شده است.


ولایت فقیه ستون استوار ایران است


وی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم ایران را تأثیرگذاری روحانیت، مرجعیت و به ویژه مقام معظم رهبری دانست و گفت: این کشور با داشتن ولایت فقیه از ثبات خوبی برخوردار است.


رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایران در دوره امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای دچار فراز و فرودهای زیادی شده بود اما نقش محوری ولایت فقیه توانست مشکلات را حل کند.


لاریجانی گفت: ولایت فقیه ستون استواری برای کشور است و به همین دلیل دشمنان به صورت مرتب این ستون را هدف حمله‌های خود قرار می‌دهند.


وی افزود: رهبری در مسائل حساس کشور وارد می‌شود و از این راه به پیشرفت کشور کمک می‌کند.


لاریجانی عنوان کرد: اگر حمایت‌های رهبر فرزانه انقلاب نبود پیشرفت‌های هسته‌ای ایران به موقعیت کنونی نمی‌رسید چون فشار بسیار سنگینی بر سیاستمداران کشور برای بازگشتن از این راه وجود داشت.


وی ادامه داد: رهبری در بحران‌های منطقه‌ای نیز ورود پیدا کرد و سبب عظمت و عزت کنونی ایران شده است.


لاریجانی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نیز با پیگیری ایشان در حال جلو رفتن است که می‌تواند ضعف ایران در مسائل اقتصادی را جبران کند.


وی تصریح کرد: بنابراین نقش رهبری هم عامل ثبات و امنیت کشور و هم سبب رفع مشکلات خارجی و داخلی شده است.


میدان جنگ امروز اقتصادی است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم ایران بهترین استفاده را از وضعیت کنونی، ظرفیت‌ها و امنیت مثال زدنی آن در این منطقه پر آشوب ببرد باید مسئولان با روحیه خدمت گذاری دنبال حل مشکلات باشند.


لاریجانی عنوان کرد: نقطه ضعف ایران در اقتصاد است که باید همه تلاش کنیم این نقطه ضعف را برطرف کنیم.


مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز برای ایران ایستادگی کردند


وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بدون تردید مردم این استان نقش بی بدیلی در برخی از خط شکنی های دفاع مقدس داشتند.


لاریجانی تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز به ایران دوستی مشهور بودند و در تاریخ جمهوری اسلامی ایستادگی‌های بسیاری داشتند. علاقه این مردم به روحانیت و اهل بیت از دیگر ویژگی های این مردم است که شواهد زیادی نیز در گذشته تاریخی آن وجود دارد.


وی ادامه داد: این استان ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت دارد و مجلس شورای اسلامی نیز تلاش می‌کند به توسعه این استان کمک کند.


رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور شرکت و سخنرانی در روز پایانی کنگره سرداران و یکهزارو 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج سفر کرده است.


نخستین کنگره سرداران و یکهزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد از روز یکشنبه یازدهم مهرماه آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد.


کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران یکهزار و 880 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته