دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 20:17

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: دولت در آرامش می تواند برای خدمت به مردم تلاش کند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور شرایط آرامش در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت در این آرامش می تواند اهداف و سیاست های خود را پیش برد و در جهت رضایتمندی و خدمت به مردم تلاش کند.
کد خبر : 123794

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد امین رضازاده امروز -چهارشنبه- در همایش یک روزه معاونان سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور گفت: هم اندیشی و تحلیل رویدادهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی، تبیین شرایط، سیاست ها و رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید ، آسیب شناسی فضای سیاسی کشور و هم فکری و هم اندیشی برای بهبود امور از جمله حفظ آرامش موجود در کشور و استمرار آن را از اهداف این همایش دانست.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: ممکن است شرایط بین المللی و داخلی کشور مطلوب برخی از مخالفان نظام در خارج از کشور نباشد و بخواهند که از هر موضوع کوچک در کشور مسأله ای مهم ایجاد کنند، موجبات شکاف افکنی و اختلاف را در بین جریانات سیاسی، اقوام و مذاهب به وجودآورند.


وی تاکید کرد: تعامل با همه نهادها و ارگان ها اعم از دولتی و غیر دولتی برای انجام امور، تبادل تجربیات درخصوص موضوعات مهم کشور ، استمرار انسجام و اتحاد موجود و هم فکری برای هم افزائی همه نیروها و سلایق داخل کشور از دیگر مباحثی است که در این همایش بررسی و ارزیابی خواهد شد.


رضازاده با اشاره به وضعیت مطلوب فضای کشور در حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: در سیاست خارجی با رویکرد و تعامل خوب و سازنده در عرصه بین المللی و منطقه ای در شرایطی قرار داریم و در منطقه به عنوان کشوری که می تواند نقش آفرینی کند ، حضور داریم.


وی در خصوص سیاست داخلی دولت گفت : دولت یازدهم توانسته چتر حمایتی خود را با حضور همه سلایق و گرایش ها برای ایجاد آرامش در جریان های سیاسی پیش برد و جریانات سیاسی داخلی توانسته اند در نشاط سیاسی و زمینه سازی برای خدمت به مردم و دولت نقش داشته و حضور پیدا کنند.


وی تأکید کرد : ما به عنوان خدمتگزاران مردم باید همه تلاش و همت خود را برای رفع مشکلات مردم و ایجاد رضایتمندی در مردم بکار گیریم.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور ، عقلانیت، قانون مندی و پاکدستی را به عنوان بخشی از سیاست های دولت یازدهم برشمرد و گفت: همه دستگاههای نظارتی بر روی مشکلات مطرح شده حساس هستند و سعی می کنند که این مشکلات بهبود یابد و آنچه که ما به عنوان مجریان سیاست های دولت یازدهم باید به آن توجه کنیم این است که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، حفظ این آرامش و استمرار آن و تعامل مثبتی که در سال گذشته با دستگاه های اجرایی، شورای محترم نگهبان و نهادهای امنیتی برقرار شد، در انتخابات آتی نیز ادامه داشته باشد.


وی با تأکید بر اهمیت انتصابات ؛ پاکدستی ، کارآمدی و توانمندی را از ویژگی هایی دانست که وزارت کشور در انتصابات به آن توجه جدی دارد ، گفت : در انتصاب مدیران باید دقت کرد که آیا با سیاست های جمهوری اسلامی ایران و دولت یازدهم همسویی دارند یا نه ؟ چه بسا وجود یک مدیر ناپاکدست و یا واگرا نسبت به سیاست های دولت ، موجبات عدم رضایتمندی مردم از دولت را فراهم خواهد کرد .


رضازاده درخصوص موضوع جوانگرایی در کشور گفت: با وجود نیروهای خوب و معتقد به سیاست های جمهوری اسلامی ایران و دولت یازدهم می توان در انتصابات از این نیروها استفاده کند.


وی در این همایش که در محل وزارت کشور برگزار شد با تأکید بر ایفای نقش بیشتر و موثر احزاب، جریانات و نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد در مسائل کشور گفت: اگر بتوانیم نهادهای مردمی، گروه ها و نخبگان را در اداره کشور سهیم تر کنیم از برخی از رانت ها و فسادها که احیانا در گوشه هایی از کشور چشم می خورد پیشگیری می شود و کشور گام های موثرتری را برای خدمت رسانی به مردم و عمل به وظایف خود برمی دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت وزارت کشور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته