دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 16:54

دانستنی‌های ظروف یکبار مصرف

کارشناس مسئول مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف، گفت: به افراد توصیه می‌شود به جای ظروه یکبار مصرف پلاستیکی از ظروف گیاهی استفاده کنند.
کد خبر : 123752

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهروز گراوندی با بیان اینکه ظروف پلاستیکی سلامت انسان را تهدید می‌کند و باعث آلودگی محیط زیست می‌شود، گفت: بهتر است از ظروف گیاهی یکبار مصرف مورد استفاده شود.


وی در مورد کاربرد صحیح ظروف یکبار مصرف، افزود: ظروف پلی اتیلنی سفید رنگ برای بسته بندی و نگهداری روغن، سرکه و محصولات لبنی و مواد غذایی با حرارت بالا و مرطوب، ظروف پلی پروپیلنی سفید رنگ برای بسته بندی محصولات لبنی و همچنین زیتون مناسب است و ظروف پلی استایرنی شفاف که به نام(GPPS) نیز معروف است برای نگه‌داری مواد غذایی در دمای معمولی توصیه می‌شود و نمی‌توان از آن برای نوشیدنی‌های داغ و مواد غذائی با حرارت بالا استفاده کرد.


این کارشناس مسئول مواد آرایشی و بهداشتی همچنین درخصوص ظروف پلی استایرنی فوم ‌دار و ظروف پلی استایرنی سفید رنگ، یادآور شد: نباید از این ظروف برای بسته بندی آن دسته از مواد غذایی (خوراکی و آشامیدنی) که در زمان پرشدن، نگهداری یا مصرف دمای بالاتر از 65 درجه سانتی گراد دارند، استفاده شود.


گراوندی با بیان اینکه برای نگهداری آب در یخچال باید به جای استفاده از بطری‌های پلاستیکی از بطری‌های شیشه‌ای استفاده شود، افزود: استفاده مجدد از بطری آب بسیار خطرناک است.



انتهای پیام/

برچسب ها: ظروف یکبار مصرف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته