دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 09:57
روزنامه «رای‌الیوم»؛

عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده است/ ترکیه و پاکستان در دام عربستان نخواهند افتاد

روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس عرب تأکید کرد که عربستان با تجاوز به یمن خود را در باتلاق این کشور گرفتار کرده است.
کد خبر : 12373

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عبدالباری عطوان» روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس عرب در گزارشی که روزنامه «رای‌الیوم» آن را منتشر کرد، نوشت: مخالفت پاکستان با مشارکت در عملیات «طوفان قاطعیت»، برای آل‌سعود بسیار غیرمنتظره بود زیرا عربستان پاکستان را متحد قابل اعتماد در همه زمان‌ها می‌دانست.


«عطوان» خاطرنشان کرد: عربستان و متحدانش با آغاز جنگ در یمن خود را در باتلاق فروبردند.


وی افزود: همه نمایندگان پارلمان پاکستان با درخواست دولت این کشور برای اعزام نیروهای زمینی، دریایی و هوایی به یمن برای مشارکت در تجاوز به یمن تحت پوشش عملیات «طوفان قاطعیت» مخالفت کردند.


به‌نوشته عطوان، ترکیب جمعیتی پاکستان ریشه در مخالفت پارلمان با درخواست دولت دارد، زیرا شیعیان حدود 20 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.


«عطوان» تاکید کرد : پیش‌بینی می‌شود ترکیه و مصر نیز با الگو گرفتن از پاکستان نیروهای خود را به یمن اعزام نکنند، به عنوان نمونه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در سفر اخیرش به تهران و در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود از پرداختن به موضوع یمن خودداری کرد و درباره توسعه مبادلات تجاری ترکیه و ایران سخن گفت که هم اکنون بیش از 30 میلیارد دلار است .


«عطوان» گفت: مصر نیز مانند ترکیه هنوز دیدگاه روشن خود درباره موضوع یمن را مشخص نکرده است و ناگفته نماند که «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهوری مصر مشغول جنگی واقعی در شبه جزیره سینا است. همچنین ناآرامی‌ها و فعالیت گروه‌های تروریستی در بیشتر مناطق لیبی امنیت مصر را به خطر انداخته است و نظام قاهره به همین دلایل هنوز درباره اعزام نیرو به یمن تردید دارد، به‌ویژه اینکه اکثریت مردم مصر از مداخله نظامی کشور خود در یمن حمایت نمی‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته