دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 16:21

پاداش‌های مالی شاهزادگان سعودی لغو شد

منابع آگاه در گفت‌وگو با یک روزنامه فرامنطقه‌ای خبردادند که پادشاه عربستان همه امتیازات مالی شاهزادگان سعودی را لغو کرده است.
کد خبر : 123720

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از اسپوتنیک، روزنامه رای الیوم امروز چهارشنبه نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز همه پاداش‌های مالی شاهزادگان را لغو کرده است و آن‌ها تنها حقوق ماهیانه خواهند داشت. همچنین ممکن است در حقوق شاهزادگان ثروتمندی که صدها میلیون دلار ثروت اندوزی کرده‌اند، بازنگری شود.»


پیشتر برنامه‌ریزی شده بود که دستمزد وزیران و کارمندان عالی‌رتبه عربستان در چارچوب برنامه ریاضت اقتصادی برای مقابله با هزینه‌های جنگ یمن و حمایت از گروه‌های افراطی در سوریه و کاهش قیمت نفت، کاهش یابد و پروژه‌های سرمایه‌گذاری موقف شوند.


همچنین قرار شد روند اخراج کارگران خارجی از عربستان آغاز شود.


این اقدامات شامل حال شاهزادگان سعودی نیز شد، به گونه‌ای که منابع آگاه از وضعیت عربستان در گفت‌وگو با روزنامه رای‌الیوم خبر دادند که سلمان بن عبدالعزیز تصمیم گرفته است همه امتیازات و پرداخت‌های مالی به شاهزادگان سعودی را لغو کند.


همچنین تاکید شده است که شاهزادگان سعودی رسوایی‌های مالی و سیاسی به‌ویژه در کشورهای غربی و در صدر آن‌ها آمریکا به بار نیاورند، زیرا ریاض با توجه به وضعیت سیاسی دشوار در داخل و روابط خارجی بحرانی خود، آماده دفاع از آن‌ها نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته