دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1394 - 10:40

کاهش ارزش ریال، علت گرانی بلیت‌ پروازهای خارجی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری با تاکید بر اینکه پایه نرخ بلیت هواپیما بر اساس دلار است، گفت: افت ارزش پول ملی به نسبت دلار، موجب گرانی قیمت بلیت پروازهای خارجی شده‌است.
کد خبر : 12365

محمدحسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بهای بلیت‌های خارجی با ریال پرداخت می‌شود، افزود: با کاهش ارزش پول ملی باید پول بیشتری را برای خرید بلیت هواپیما پرداخت کرد، در حالی که قیمت آن به دلار تغییر نکرده است و متقاضیان خرید می‌توانند با پرداخت هزینه به صورت دلار متوجه این امر شوند.


وی تصریح کرد: قیمت بلیت پروازهای خارجی بر روی سیستم رزرواسیون بوده و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بر اساس نیاز و شرایط بازار بر روی آن تغییراتی را اعمال کنند.


کرمانی درباره بلیت پروازهای داخلی نیز تاکید کرد: بر اساس بند ب ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور نرخ بلیت هواپیما باید از سال گذشته آزاد می‌شد، اما این امر تاکنون صورت نگرفته است.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری با بیان اینکه بر اساس طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما شرکت‌های هواپیمایی باید برای تعیین قیمت بلیت تصمییم‌گیری کنند، اظهارکرد: تاکنون تنها متنوع سازی قیمت بلیت صورت گرفته است و بر اساس آن شرکت‌های هواپیمایی برای یک هواپیما طبقه بندی قیمتی مختلف دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب