دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 13:42
فرمانده ناجا خبرداد

شناسایی ۸۰ مجرم فراری در خارج از کشور/ شناسایی باندهای قاچاق انسان

فرمانده ناجا اعلام کرد: ۸۰ نفر از مجرمان ایرانی که به سایر کشورها فرار کرده بودند، شناسایی شدند و ۱۷ نفر از آنها با تلاش پلیس بین الملل به کشور مسترد شدند.
کد خبر : 123642

به گزارش گروه اجتماعی از خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار روز گذشته فرماندهان ناجا با رهبر معظم انقلاب گفت: توفیقی بود برای فرماندهان که شرفیاب شدیم خدمت رهبری. ایشان تاکیداتی داشتند که یکی از آنها بحث امنیت بود.


وی افزود: حضرت آقا بر تقویت کلانتری‌ها تاکید داشتند که امیدواریم بتوانیم منویات رهبری را به صورت منظم عملیاتی کرده و نتیجه را تا پایان سال اعلام کنیم.


وی در خصوص موضوع اتباع بیگانه گفت: تخلفات اتباع بیگانه سریع رسیدگی می‌شود، تخلفات اتباع خارجی نسبت به اتباع خودمان بیشتر نیست و این جرائم به سرعت رسیدگی می‌شود.


اشتری افزود: در بحث استرداد مجرمین امسال ٨٠ نفر که جرایمی را مرتکب شده و به خارج کشور رفته بودند از طریق اینترپل شناسایی کردیم و حدود ١٧ نفر مسترد شدند و ما بقی در اولین فرصت مشترد می‌شوند.


فرمانده ناجا گفت: تعامل خوبی داریم با کشورها در بحث استرداد جز چند کشور که با این موضوع سیاسی برخورد می‌کنند.


وی افزود: چند ماه گذشته رئیس کل پلیس برزیل دیداری داشت و از جمهوری اسلامی برای همکاری در جریان برگزاری مسابقات المپیک کمک خواستند و ما هم تیم جوان و فعالی را اعزام کردیم و برای سایر مسابقات هم اگر تقاضا کنند آماده همکاری پلیسی هستیم.


سردار اشتری تصریح کرد: یگان‌های پلیس و مرزبانی در مرزها فعال هستند و روز گذشته عده‌ای از افراد عضو گروه‌های تروریستی قصد حمله به کشور را داشتند که توطئه‌شان خنثی شد و عده‌ای از آنها نیز به هلاکت رسیدند.


فرمانده ناجا قاچاق انسان را جزو جرائم سازمان یافته عنوان کرد و گفت: در ایران بسیاری از باندهایی که قاچاق انسان انجام می‌دهند شناسایی شده‌اند.


وی افزود: با کشورهایی که قاچاق انجام می‌دهند تعامل خوبی داریم و امیدواریم این تعامل برای ریشه کنی باندهای قاچاق انسان دو جانبه باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته