دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1395 - 01:10
بهترین هندبالیست ایران درسال 94

در نقطه صفر قرار داریم/ با ادامه این وضعیت هندبال نابود می‌شود

ملی‌پوش هندبال گفت: مشکلات مالی و عدم برنامه ریزی برای فدراسیونی که رئیس دارد باعث شده تا هندبال روی نقطه صفر قرار بگیرد و با ادامه این روند شاید این ورزش نابود شود.
کد خبر : 123605

پویا نوروزی‌نژاد در خصوص اوضاع نابسامان هندبال ایران به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «متاسفانه من هنوز طلب سال گذشته خود را دریافت نکرده‌ام و البته این وضعیتی است که اکثر ملی پوشان و بازیکنان هندبال ایران با آن درگیر هستند. به طور کلی وضعیت کنونی هندبال به گونه ای است که شروع دوباره رقابت های لیگ در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که شرایط مالی باشگاه ها مطلوب نیست و تیم ها شرایط مالی نامناسبی دارند.»


او ادامه داد: «باشگاه ها بودجه بندی مناسبی ندارند و حتی بازیکنان جوان و آنهایی که ملی پوش هم نیستند نمی توانند با پیشنهادهای مالی موافقت کنند چرا که رقم ارائه شده خیلی پایین است و پاسخگوی هزینه های زندگی نیست. حال در نظر بگیرید ملی پوشان چگونه با این ارقام کنار بیایند. به قول سعید حیدری که یکی از هندبالیست های خوب کشورمان است اگر با اتومبیل در آژانس کار کنیم بیشتر پول در می آوریم.»


بهترین هندبالیست سال 94 بیان داشت: «مشکلات مالی و عدم برنامه ریزی برای فدراسیونی که رئیس دارد باعث شده تا هندبال روی نقطه صفر قرار بگیرد و با ادامه این روند شاید این ورزش نابود شود. ما زمانی آن قدر خوب کار کردیم که توانستیم تا یک قدمی حضور در جام جهانی پیش برویم و اگر قطر با آن همه بازیکنان خارجی برابرمان بازی نمی کرد در برزیل هم حضور داشتیم. این موضوع نشان می دهد که پتانسیل لازم برای درخشش هندبال وجود دارد و کافیست که از استعدادهای فراوانی که حضور دارند، حمایت شود اما دریغ و صد افسوس که مسیر حمایت از هندبالیست ها مسدود شده است.»


وی افزود: «هندبالیست های ایران واقعا نمی دانند به چه کسی اعتراض کنند. فدراسیون بدون رئیس اداره می شود. کسی جوابگوی مشکلات به وجود آمده نیست. واقعا دست مان از همه جا کوتاه است. نمی دانیم کدام بخش از وزارت ورزش جوابگوی ما خواهد بود. بازیکنان خوب هم زیاد داریم و همه هم که نمی‌توانند لژیونر شوند تا مشکلات مالی شان را حل کنند. نهایتا 5 نفر در خارج از ایران بازی می کنند. الان بیشتر بچه ها به فکر پیدا کردن شغل دیگری هستند چرا که برای امرار معاش به مشکل خورده‌اند و کسی هم نیست که به آنها کمک کند.»


نوروزی‌نژاد در مورد اینکه به نظرش چه راه حلی باید برای این مشکلات و معضلات ایجاد شده ارائه کرد، تصریح کرد: «در همه کشورها 4 رشته توپی فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال در شرایط خوبی قرار دارند و معمولا یک تا دو رشته بهتر هستند. هندبال ایران نیاز به سرمایه گذاری دارد تا در آینده نزدیک ثمره آن دیده شود. اینکه فدراسیون رئیس نداشته باشد و کسی پاسخگوی کمبودها که روز به روز بیشتر هم می شود، نباشد که مشکلی را حل نمی کند. چرا به اندازه دیگر رشته های توپی به هندبال کمک نمی شود؟ حالا شرایط فوتبال فرق می کند ولی به اندازه والیبال و بسکتبال که می شود به هندبال کمک کرد. اما حمایت نمی کنند و در نتیجه مشکلات ما روز به روز بیشتر می شود.»


او خاطرنشان کرد: «عاجزانه خواهش می کنم که برای حل یکی از رشته های ورزشی که می تواند جوانان زیادی را به سمت خود بکشد و نام ایران را مطرح کند، کمک کنید. هندبالیست ها از جامعه ورزش جدا نیستند و می توانند به سهم خود برای موفقیت ورزش کشور تلاش کنند. امیدوارم شرایط به گونه ای پیش رود که به زودی همه چیز سرجای خودش قرار بگیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته