دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 11:45

سجاد انوشیروانی: رابطه دوستانه‌ای با کیانوش دارم اما باید با ما هم‌جهت باشد/ تمرین شخصی به معنی بی‌احترامی به کادر فنی است

سرمربی تیم وزنه‌برداری در واکنش به شخصی تمرین کردن کیانوش رستمی گفت: یکی از خط قرمزهای من این است که همه افراد تیم در کنار هم تمرین کنند.
کد خبر : 123558

سجاد انوشیروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره برنامه تیم وزنه‌برداری گفت: «‌اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از اول آذرماه شروع خواهد شد و ما تصمیم گرفتیم در این اردو از تیم جوانان و امید هم استفاده کنیم و شرایط جسمانی و بدنی آنها را بسنجیم و بعد از اردوی یک ماه از بین وزنه‌برداران افرادی که پتانسیل بالایی دارند را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.»


وی افزود: «‌هدف اصلی من در تیم ملی وزنه برداری این است که نیروی تازه نفس و جوان را در کنار نفرات اصلی قرار دهم تا برای مسابقات آسیایی 2017 و المپیک 2020 تیم قابل قبولی داشته باشیم. بعد از انتخاب نفرات کار اصلی تیم ما از دی ماه شروع می شود و برای مسابقات آسیایی خودمان را آماده می کنیم. استراتژی ما این است که در رقابت های آسیایی از جوانان استفاده کنیم تا با حضور در میادین رسمی تجربه کافی را به دست بیاورند. البته تیم صرفا ترکیبی از جوانان نیست بلکه تفرات اصلی هم حضور داند.»


انوشیروانی همچنین در مورد انتخاب دستیارانش اظهار کرد: «‌گزینه‌های زیادی برای انتخاب دستیار پیش روی داریم که یکی از آنها نواب نصیرشلال است. او وزنه برداری قابل قبولی بود و فردی تحصیل کرده است اما متاسفانه گرفتار مصدومیت شد و مجبور شد وزنه برداری را کنار بگذارد اما او می تواند دستیار خوبی برای من باشد.»


سرمربی تیم وزنه برداری در واکنش به اینکه کیانوش رستمی قرار است تمریناتش را همچنان خودش به تنهایی دنبال کند، پاسخ داد: «‌این شرایط برای قبل از المپیک بود و ما هم به خاطر منافع ملی با این موضوع کنار آمدیم اما یکی از خط قرمزهای من این است که همه افراد تیم در کنار هم تمرین کنند و در اردو حضور داشته باشند و دو شقه‌ای در تیم ملی وجود نداشته‌ باشد بنابراین باید جلسه‌ای بگذاریم و این موضوع را حل کنیم. به طور حتم تمرین کردن وزنه بردار به صورت شخصی به معنی بی‌احترامی به کادر فنی و مربیان است و ما باید جلوی آن را بگیریم.»


انوشیروانی همچنین در صحبت‌هایش به بازگشت سعید علی حسینی اشاره کرد و گفت: «تا جایی که من خبر دارم محرومیت سعید علی حسینی سال 2018 به پایان می رسد.»


وی ادامه داد: «‌من با کیانوش رابطه دوستانه دارم و حتی چند روز پیش با یکدیگر تلفنی صحبت کردیم. ما دو نفر در اردوی‌های تیم‌ ملی کنار هم بودیم و هم‌دوره بودیم اما واقعیت این است که شرایط فعلی کیانوش برای ادامه کار کمی سخت شده و باید تغییرات ایجاد شود وگرنه در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.»


انوشیروانی تاکید کرد: «تیمی در آینده موفق خواهد بود که همه افراد آن با یکدیگر هم‌جهت باشند. همه ما یک هدف اصلی داریم و آن هم این است که قدرت وزنه‌برداری ایران را به جهان نشان دهیم و برای منافع ملی تلاش کنیم بنابراین باید هم‌سو و هم‌جهت باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم. از طرفی ورزشکار هم نباید درگیر حواشی شود. اگر با بعضی مسائل قبل از المپیک کنار آمدیم به خاطر منافع تیم ملی بود اما حالا فرصت داریم تا تمامی مشکلات را حل کنیم.»


سرمربی تیم وزنه‌برداری ایران در پایان به تعلیق وزنه‌برداری از طرف فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: «‌اگر قرار بود اتفاقی برای وزنه‌برداری ایران بیافتد در این مدت نامه‌ای از طرف فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دست ما می‌رسید. ضمن اینکه آنها هم خودشان می‌دانند در حق بهداد ناداوری کردند و اعتراض ما بی‌دلیل نبوده است بنابراین نمی‌توانند تنها به خاطر یک اعتراض وزنه‌برداری ایران را تعلیق کنند و اگر این موضوع در زمان المپیک مطرح شد به خاطر شرایط جوی آن مسابقات بود. تیم وزنه‌برداری به نقض قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعتراض کرد و آنها هم خودشان می دانند که علت اعتراض ما بی‌دلیل نبود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته