دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 10:14
در پیامی به مناسبت روز دامپزشکی

میرساردو: حتی تصور یک روز بدون وجود دامپزشکان در سرتاسر گیتی غیرممکن است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در پیام خود به مناسبت روز ملی دامپزشکی عنوان کرد که دامپزشکان برای حفظ و حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستند.
کد خبر : 123504

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر طاهره میرساردو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در پیام خود به مناسبت روز ملی دامپزشکی خطاب به استادان، دانشجویان دامپزشکی و تمام دامپزشکان و دست‌اندرکاران این حرفه گفت: «دامپزشکان برای حفظ و حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستند:


متن پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


کسی که برای التیام درد انسان‌ها می‌کوشد مهربان است


و کسی که برای درد حیوانات دل می‌سوزاند مهربان ترین انسانهاست…


چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی فرصت شایسته ای است برای تجلیل و یادآوری خدمات و تلاش های استادان و دانشجویان دامپزشکی و دامپزشکان شریف که در تامین و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه، کاهش و درمان آلام حیوانات و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان به کشور عزیزمان خدمت می‌کنند.


بی شک همت وتلاش های استادان و دانشجویان دامپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش، تحقیقات و درمان بر هیچ کس پوشیده نیست و قدردان همت والای این عزیزان در ارتقاء سلامت آحاد مردم هستیم.


حتی تصور یک روز بدون وجود دامپزشکان در سرتاسر گیتی غیرممکن است و اساس غذایی و حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامتی در کل کشورهای جهان تا حد بسیار زیادی بر عهده دامپزشکان است و عدم وجود این قشر سخت کوش و تلاشگر ، غیرممکن می‌کند.


دامپزشکان، این عالمان نجیب، خدوم و بی ادعا برای حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان هستند، چرا که خطر ابتلا به بیماری های هولناک را برای حفظ سلامت هموطنانشان به جان می خرند که اینجانب به سهم خود از نقش ارزشمند آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.


اینجانب این روز بزرگ را خدمت همه استادان، دانشجویان دامپزشکی، دامپزشکان و تلاشگران شریف این عرصه ، دوستداران حیوانات و عموم مردم تبریک می گویم.


به امید اینکه همگی قدردان تلاشگران و فعالان این عرصه بوده و روزهای خوبی در انتظار دامپزشکان این مرز و بوم باشد.


به گزارش آنا، دانشکده دامپزشکی واحد گرمسار از سال 1368 با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و از سال 1372 در مقطع دکتری آغاز به کار کرد.


هدف اصلی واحد گرمسار از تأسیس دانشکده دامپزشکی، تربیت فارغ التحصیلان کارآمد در تشخیص و درمان دام و طیور بوده است. اکنون دانشکده با وجود تجهیزات پیشرفته و بروز و 27 عضو هیأت علمی متخصص با درجه استادی و استادیاری، شرایط مناسبی برای جذب دانشجویان این رشته در مقاطع مختلف بویژه کارشناسی، دکتری حرفه ای و تخصصی دارد تا با کسب تجربه لازم، فارغ التحصیلانی درخور شأن نام دانشگاه آزاد اسلامی پرورش یابد.


دانشکده با هدف ارتقاء کیفیت آموزش دانشجویان و ارائه خدمات شایسته به دامداران و دانشجویان، مزرعه آموزشی_پژوهشی پرورش شترمرغ را در سال 1388 و ساختمان های آموزشی و آناتومی جدید را در سال 1390 تأسیس کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته