دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1395 - 10:04

العبادی: به زودی پرچم عراق در مرکز موصل به اهتزار درمی‌آید

نخست‌وزیر عراق روز گذشته (سه‌شنبه) تأکید کرد پیروزی بزرگ نزدیک است و نیروهای این کشور به زودی پرچم عراق را در مرکز شهر موصل به اهتزاز درمی‌آورند.
کد خبر : 123499

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری آلمان گزارش کرد:‌ «حیدر العبادی در سخنانی رادیویی که در نوع خود پس از تسلط داعش بر بخش گسترده‌ای از عراق بی‌سابقه است، خطاب به ساکنان موصل گفت ما امروز نزدیک شماییم و شما نزدیک ما، و پیروزی نزدیک است.»


وی افزود: «ما همه شهرهای عراق را از تسلط داعش درآوردیم و این پیروزی بزرگ به‌زودی کامل می‌شود و در میان شما در موصل جشن می‌گیریم و پرچم عراق را در مرکز شهر به اهتزاز درمی‌آوریم همانگونه که آن را در بسیاری از شهرها و روستاهایی که پیشتر به آغوش عراق و مردمش بازگشته بودند، به اهتزاز درآوردیم.»


فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: «به‌زودی نینوا به همه طیف‌ها، قومیت‌ها، ادیان و مذاهب بازمی‌گردد تا عراقی‌ها در خاک موصل زندگی کنند همانگونه که پیش از تسلط داعش در آنجا زندگی می‌کردند و حیات به آنجا بازمی‌گردد.»


وی افزود: «با اینکه داعش آثار باستانی و مساجد و کلیساهای نینوا را نابود کرد تا تمدنشان را از بین ببرد اما همان انسان‌هایی که ما آن‌ها را از دست داعش آزاد خواهیم کرد قادرند نینوای جدیدی را بسازند و آثار این استان را بازسازی کنند.»


العبادی تأکید کرد: «آماده باشید ما به شما بشارت آزادی می‌دهیم. ما عزممان را جزم کردیم که همه خاک عراق را از دست تروریست‌ها بیرون بیاوریم. شما امروز به رهایی از ظلم و ستم داعش نزدیک‌ترید. ما از شما می‌خواهیم با نیروهای ارتش قهرمان ما همکاری کنید.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته