دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

دانشجوی نمونه واحد زاهدان:‌ دانشگاه آزاد اسلامی دارای محیطی مولد علم همراه با پویایی و نشاط است/ همیشه به دنبال کیفیت کار بوده‌ام

مریم طالب‌روحی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان یکی از 11 دانشجوی تجلیل شده دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در واحد تهران شمال است که لوح و جایزه خود را از دست آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده دریافت کرد.
کد خبر : 123487

به گزارش خبرنگار آنا، طالب‌روحی دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با معدل کل ۱۹:۱۲ و دارای رزومه علمی، پژوهشی و فرهنگی است.


به مناسبت نمونه‌شدن او در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از او خواستیم تا درباره انتخاب رشته تحصیلی و طریقه مطالعه، ارزیابی دانشگاه، فعالیت‌های جانبی نظیر فرهنگی، ورزشی و پژوهشی، دلایل موفقیت‌ و ... بگوید. گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری آنا با طالب‌روحی را در زیر پی می‌گیریم:


*لطفاً درباره انتخاب رشته تحصیلی و طریقه مطالعه خود برای ما بگویید؟


- رشته علوم آزمایشگاهی یکی از بهترین رشته‌های علوم پزشکی است که امکان مطالعات در سطح گسترده و انجام پژوهش‌هایی که راستای ارتقای سلامت افراد است را به محصلان این رشته می‌دهد.


مهم‌ترین دلیل بنده برای انتخاب این رشته برای آشنایی با متدها و شیوه‌های جدید در امر سلامت و خدمت به مردم بود و از آنجا که با مطالعات وسیع در این رشته می‌توان گام‌های بزرگ در راستای سلامت و درمان برداشت به تحصیل در این رشته پرداختم.


*دانشگاه آزاد اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


- دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین قطب‌های علمی کشور است که با داشتن محیطی پویا، بانشاط و مولد علم توانسته دانش‌آموختگان و پژوهشگران بسیاری را به جامعه وارد کند. دانشجویان باید از ابتدای دوران تحصیل با هدف گذاری و تلاش مستمر بتوانند از امکانات علمی و پژوهشی این دانشگاه استفاده کنند.


*آیا فعالیت‌های دیگر هم در عرصه‌های ورزشی و هنری داشته اید؟ اگر دارید توضیح دهید؟


- در سطح دانشگاهی خیر، اما در اوقات فراغت به ورزش و در زمینه هنر به خطاطی می‌پردازم. چراکه معتقدم هر دوی این موارد می‎تواند به آرامش روحی و نشاط بیشتر انسان کمک کند.


*در رزومه شما فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی بسیاری دیده شد، لطفا به صورت کامل از فعالیت‌ها و دلایل خود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بگویید؟



- از نظر بنده انجام فعالیت‌های فرهنگی و حضور در کارهای گروهی برای هر شخصی به ویژه دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور بسیار حائز اهمیت است. حضور در کارهای گروهی می‌تواند مسبب رشد و پرورش خلاقیت انسان شود چراکه فکرها و اندیشه‌های گوناگون افراد در کنار هم می‌تواند سبب انجام کارهای بزرگ و بی‌نظیر باشد.


اینها از جمله دلایلی بود که این‌جانب از انجام فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی و حضور در کارهای گروهی استقبال کردم.


از جمله فعالیت‌های فرهنگی بنده؛ سردبیر نشریه طب مکمل، عضو هیات موسس کانون طب سنتی و اخلاق اسلامی و هیات سیاستگذاری نشریه سیب سبز، عضو فعال کانون هلال احمر واحد زاهدان، مشارکت در برگزاری نمایشگاه پژوهشی و شرکت در اردوهای دانشجویی و مشارکت در کارگاه های آموزشی و کانون داوطلب سلامت، دارنده گواهینامه شرکت در طرح اموزش همگانی (طاها)، عضویت در کانون های دانشگاهی، عضویت در دفتر نهاد نمایندگی رهبری، عضو انجمن علمی گروه علوم ازمایشگاهی، عضو کانون نماز دفتر فرهنگ، شرکت در مسابقات قران و عترت در سطح دانشگاهی، عضو بسیج دانشجویی و شرکت در مسابقات وبلاگ نویسی است.


*به صورت کامل از فعالیت های علمی و پژوهشی‌تان برای ما بگویید؟


- بنده به دلیل علاقه وافری که به امر پژوهش و تحقیق دارم در زمینه تالیف کتاب و ارائه مقاله هم مشغول فعالیت هستم که برخی از آنان به چاپ رسیده و تعدادی نیز در دست چاپ است.


فعالیت‌های پژوهشی این جانب را می توان، کسب مقام اول منطقه ای و استانی المپیاد و مسابقات ازمایشگاهی، عضو فعال باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه ازاد اسلامی واحد زاهدان، تالیف کتاب تفسیر کامل نوار قلب، تالیف کتاب کلیات آزمایشگاه هماتولوژی، نویسنده مقاله با عنوان بررسی ایمنوگلوبولین هایIgA,IgG,IgM,IgE، نویسنده مقاله با عنوان بررسی سم های سیانور، جیوه، بوتولینوم و پولونیوم، کسب رتبه در نمایشگاه پژوهشی دانشگاه و اخذ گواهینامه کارگاه های آموزشی باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد زاهدان را نام برد.


*دلیل‌تان را برای انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برای ادامه تحصیل بگویید؟


-دانشگاه آزاد اسلامی دارای محیطی مولد علم همراه با پویایی و نشاط است. از آنجایی که بنده در این استان و شهر زاهدان زندگی می‌کنم و با توجه به رشته تحصیلی‌ام، خود را نسبت به هم استانی های ارجمندم و همه مردم کشورم مسئول می‌دانم.


همان طور که در کشور ایران و استان سیستان و بلوچستان تحصیل کردم در پی آنم تا بتوانم با ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج بالاتر و انجام کارهای پژوهشی در امر سلامت و درمان خدمتی را به هموطنانم ارائه دهم.


*از اوقات فراغت‌تان بگویید، بیشتر در اوقات فراغت به چه کاری مشغول هستید؟


- در وهله اول بیشتر به مطالعه کتب تخصصی و جست‌وجو در زمینه رشته تحصیلی‌ام و بعد از آن به مطالعه کتب غیردرسی و انجام فعالیت‌های هنری می‌پردازم.


*چه توصیه‌ای به دانشجویان دارید؟


- من در مطالعه هیچ‌گاه کمیت را مد نظر قرار ندادم و همیشه به دنبال کیفیت کار بوده‌ام. خدمت دانشجویان عزیز صمیمانه عرض می‌کنم که هیچ‌گاه به دنبال تعداد دفعات خواندن دروس نباشند، چند دور خواندن و حفظ مطالب مهم نیست و هیچ ارزشی برای یک دانش‌پژوه ندارد. دانشجویان در امر تحصیل باید به درک مطالب اکتفا کنند در این صورت می‌تواتند پاسخگوی هرگونه پرسشی باشند.


من در تمام دوران تحصیلم به کیفی بودن مطالعه اهمیت داده‌ام، شاید برخی از افراد تصورشان از دانشجوی نمونه این باشد که به مطالعه بسیار یک مطلب می‌پردازد، اما این طور نیست اگر تمرکز و دقت را سرلوحه کارشان قرار دهند، قطعا پی خواهند برد که یک بار خواندن مطلب هم کفایت می‌کند و کمک بزرگی در راستای صرفه‌جویی در زمان و مطالعه مطالب بیشتر است.


*و حرف آخر؟


- در پایان کمال سپاسگزاری خود را از خداوند منان و زحمات بی دریغ همه استنادان ارجمند و بزرگوارم و از پدر و مادر گرانقدرم اعلام می‌دارم و آرزومند موفقیت روزافزون برای همه دانشجویان هستم.


ما زنده از آنیم که آرام‌ نگیریم


موجیم که آسودگی ما عدم ماست


مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال 1394 یک‌شنبه 11 مهر جاری با حضور رئیس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان وی و جمعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران شمال برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد زاهدان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته