دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم‌مقام وزیر نیرو:

واردات آب اولویت وزارت نیرو نیست/ برای اطلاع‌رسانی مدیریت آب‌های مرزی، محدودیت قانونی داریم

قائم‌مقام وزیر نیرو درباره برنامه واردات آب به کشور گفت: تامین آب برای شرب از خارج از مرزها فعلا اولویت ما نیست.
کد خبر : 123476

ستار محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه ایران کشوری است که باید به لحاظ استراتژیک با منابع آبی داخلی خود اداره شود، افزود: با این حال اگر در یک جایی امکان فنی و طبیعی برای تامین آب با واردات وجود داشته باشد، استفاده می‌کنیم اما تامین آب از خارج از مرزها برای شرب فعلا در اولویت‌ها قرار ندارد.


وی تصریح کرد: در یک وزارتخانه‌ای مانند وزارت نیرو مجموعه آب‌های ورودی و خروجی به کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در استراتژی ما تامین آب شرب شهری در خارج از کشور فعلا اولویت نیست.


این مقام مسئول تاکید کرد: اکنون واردات آبی جز آنچه که به طور طبیعی وارد کشور می‌شود، نداریم. با این حال برای توسعه هر کشوری یقینا هم باید به بیرون مرزها و هم به درون مرزها توجه شود.


قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد: مطالعاتی به صورت کارشناسی در این باره در حال انجام است اما هنوز به نتیجه خاصی که منجر به تصمیم نهایی برای واردات آب باشد، نرسیده‌ایم.


وی در پاسخ به این پرسش که آخرین اقدامات وزارت نیرو برای مهار آب‌های مرزی چه بوده است نیز خاطر نشان کرد: ما اخبار پیرامون آب‌های مرزی را در یک مقوله خاصی اطلاع رسانی میکنیم و از آنجا که سیاست‌های داخلی کشور است، به لحاظ قانونی محدودیت اطلاع رسانی داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته