دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 17:05
در دیدار رئیس سرویس اطلاعات عراق؛

لاریجانی: منطقه ما بر آتشفشانی از باروت قرار گرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عراق حمایت از تمامیت ارضی، تقویت وحدت و همدلی میان تمام گروه های عراقی اعم از سنی، شیعی و کرد می باشد و عراق با وحدت و انسجام میان گروه های عراقی می تواند بر مشکلات کنونی غلبه کند.
کد خبر : 123431

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی امروز- سه شنبه - در دیدار «مصطفی کاظمی» رئیس سرویس اطلاعات عراق با بیان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق ایستاده و برای ارائه هر گونه مساعدت آمادگی کامل دارد.


وی با اشاره به مناسبات گرم و برادرانه میان مردم و مسئولین دو کشور بر لزوم تلاش مشترک برای کمک به حل مسائل و مشکلات عراق تاکید کرد.


رئیس قوه مقننه با اشاره به خطر تجزبه کشورهای منطقه از جمله عراق گفت: برخی از رهبران غربی بر این باورند که با تقسیم کشورها می توانند بر مشکلاتشان در منطقه پایان دهند، در حالی که این اندیشه کاملا اشتباه است و باید با قدرت، از وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق دفاع کرد.


لاریجانی افزود: تجزیه سودان در سال های اخیر اثبات کرد که نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه وضعیت بدتر خواهد شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مهم سرویس اطلاعتی عراق در استقرار امنیت در منطقه گفت: سرویس اطلاعاتی عراق سهم مهمی در اعتمادسازی و تقویت فضای وحدت و همدلی در عراق دارد.


وی افزود: امروز منطقه ما بر آتشفشانی از باروت قرار گرفته و برخی بازیگران با اتخاذ رویکرد غلط، منطقه را بیش از هر زمانی با مخاطرات مواجه کرده اند.


در ادامه این دیدار، رئیس مجلس شورای اسلامی احیای مجدد کشتیرانی در اروند رود را بر اساس توافقات حقوقی موجود فیمابین، به نفع مردم دو کشور خواند.


انگیزه مبارزان عراقی در مبارزه با داعش بیشتر می‌شود


مصطفی کاظمی رئیس سرویس اطلاعات عراق نیز در این دیدار با تقدیر از کمک های همه جانبه و انساندوستانه جمهوری اسلامی از دولت و ملت عراق گفت: انگیزه مبارزان عراقی در مبارزه با داعش هر روز بیشتر می شود و انشاءالله در آینده نزدیک، ثبات و آرامش در عراق برقرار خواهد شد.


وی افزود: امروز تروریسم چالش بزرگ کشور عراق به شمار می رود ؛ ضمن اینکه این کشور با مشکلات فراوانی مواجه بوده و رهبران عراق مصمم هستند بر این مشکلات فائق آیند.


رئیس سرویس اطلاعات عراق اظهار کرد: نقش مرجعیت دینی درعراق همواره برای ما نجات بخش بوده است.
کاظمی اضافه کرد: امروز افراط گرایی و تروریسم در منطقه آفت بزرگی است که تنها با همکاری همه کشورهای منطقه می توان بر آن غلبه کرد.


وی در ادامه با اشاره به روابط خوب و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: تجاوز بعثی ها به جمهوری اسلامی ایران در زمان خود، آثار منفی بسیاری به همراه داشت، اما بحمدالله امروز هیچ آثار منفی از آن دوران، بین دو ملت وجود ندارد.


رئیس سرویس اطلاعات عراق در ادامه از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق به ویژه مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب