دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 16:44

رئیس کمیته امداد: فقر مانع پیشرفت استعدادهای درخشان نیست/ ضرورت ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های نیازمند

رئیس کمیته امداد گفت: فقر مانع پیشرفت و رشد استعدادهای درخشان نیست و دستگاه های اجرایی ذیربط باید تلاش کنند تا فرزندان خانواده‌های نیازمند از تحصیل باز نمانده و فقر را به ارث نبرند.
کد خبر : 123401

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد دارای تجربیات زیادی در زمینه مبارزه با فقر و گسترش آن است، گفت: طرح نماد(نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) به عنوان مدل و الگویی موثر می‌تواند در گلوگاه مهم مدرسه و خانواده نسبت به شناسایی، پیشگیری و حمایت از دانش آموزان آسیب دیده و یا در معرض آسیب عمل کند.


وی با اشاره به اینکه خانواده محوری به عنوان مهم ترین رویکرد کمیته امداد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: مددکار خانواده به عنوان عنصری مهم و تخصصی در خدمات رسانی کمیته امداد انجام وظیفه می‌کند و نقش ویژه‌ای در حمایت از این خانواده‌ها دارد.


فتاح گفت: تاکید این نهاد به ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به مناطق محروم‌تر کشور است و در کنار مددکار خانواده، خدمات مشاوره‌ای تخصصی نیز توسط مشاوران این نهاد ساماندهی و ارائه می‌شود.


رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ساختار سازمانی این نهاد به نحوی تنظیم شده که در کمترین زمان ممکن خدمات اساسی به افراد واجد شرایط داده شود، تصریح کرد: در این طرح نباید از توجه به دانش آموزانی که در محیط مدرسه قرار نداشته و به نحوی ترک تحصیل کرده‌اند غافل شویم.


وی گفت: بیشتر خانواده‌ها و دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در محیطی قرار دارند که نیازمند توجه خاص و افزونتر سازمان‌های حمایتی و اجتماعی هستند.


فتاح افزود : در بسیاری از خانواده‌ها بچه‌ها توانسته‌اند به عنوان منجی وارد عمل شده و باعث ترک اعتیاد پدر و ازدواج مجدد والدین پس از طلاق شوند، لذا از نظر روانشناسی فرزندان نقش تعیین کننده‌ای در سلامت و حیات خانواده دارند.


در این مراسم از سند طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان( نماد ) که با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، قوه قضائیه، کمیته امداد، نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت رونمایی شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته