دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 16:23
وزیر آموزش و پرورش:

اجرای طرح «جذب نیرو از بوم برای بوم» میزان نقل‌و‌انتقالات فرهنگیان را کاهش داده است

وزیر آموزش و پرورش با توجه به اجرای طرح جذب نیرو از بوم برای بوم گفت: اجرای این طرح میزان نقل‌وانتقالات را کاهش داده که اگر اجرای آن 3 سال دیگر نیز تداوم داشته باشد، دیگر مشکلی در خصوص نقل‌وانتقال فرهنگیان نخواهیم داشت.
کد خبر : 123385

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌اصغر فانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه وزارت آموزش و پرورش چه اقداماتی برای برطرف کردن کاهش انگیزه معلمان برای حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام داده است، گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری امتیازاتی برای خدمت در مناطق کمتر توسعه‌یافته پیش‌بینی شده است که این قانون شامل حال معلمان نیز می‌شود، اما ما در دولت یازدهم سیاستی را دنبال می‌کنیم که بتوانیم براساس آن معلمان بومی تربیت کنیم.


وی افزود: ما اعتقاد داریم به جای اینکه معلمی را از یک منطقه توسعه‌یافته و یا نسبتا برخوردار برای یک منطقه کم‌برخوردار تربیت کنیم، خوب است که هر معلم برای خدمت در محل زندگی‌اش تربیت شود که اسم این طرح را «جذب نیرو از بوم برای بوم» نام‌گذاری کرده‌ایم.


وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: اجرای این سیاست موجب کاهش تقاضا برای نقل‌وانتقالات خواهد شد. به این دلیل که هر معلم برای خدمت به منطقه زندگی‌اش تربیت می‌شود.


فانی یادآور شد: امسال حدود 28 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شده‌اند که امید است با به‌کارگیری آنها درخواست‌ها برای نقل‌وانتقالات کاهش پیدا کند.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال با نقل‌وانتقالات بیش از 50درصد معلمان موافقت شده است، گفت: این اتفاق در طول عمر وزارت آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: حدود 2 سال است از عمر اجرای طرح جذب نیرو از بوم برای بوم می‌گذرد که اگر اجرای این طرح 3 سال دیگر نیز تداوم داشته باشد، دیگر مشکلی برای نقل‌و‌انتقالات فرهنگیان پیش نخواهد آمد.


وی در ادامه با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خاطرنشان کرد: اکنون این طرح در حال اجرا است که خوشبختانه با اجرای آن میانگین حقوق کارکنان وزارت آموزش و پرورش 84.4 درصد افزایش داشته است.


فانی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی‌بر استعفای معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و ارتباط این مساله با استیضاح گفت: این خبر درست نیست. خانواده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سال گذشته برای زندگی به بیرجند سفر کردند و در طول این یکسال حمید دیمه‌ور تنها زندگی می‌کرد به همین دلیل درخواست کردند که با استعفای وی موافقت کنند تا بتوانند در کنار خانواده زندگی کنند، همچنین وی دچار بیماری است که نیاز دارد در کنار خانواده‌اش باشد، اما با درخواست ایشان موافقت نکردیم و درخواست داشتیم تا همکاری‌شان را با ما ادامه دهند و این امر هیچ ارتباطی با مساله استیضاح ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته