دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد:

افزایش ضریب برداشت، ‌محور نخستین قراداد جدید نفتی

معاون وزیر نفت گفت: 4 میدان نفتی که امروز در قالب نخستین قرارداد جدید نفتی واگذار شد، ١٤,٥ میلیارد بشکه نفت ذخیره درجا دارد که با اتکا به ضریب بازیافت کنونی، نفت قابل برداشت این میدان‌ها حدود ٢.٥ میلیارد بشکه است.
کد خبر : 123316

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، علی کاردر امروز در مراسم امضای HOA میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا با بیان این مطلب افزود: درحال حاضر میزان تولید از 4 میدانی که توسعه آنها در این قرارداد واگذار شد، حدود 185 هزار بشکه است که با برنامه‌های مشخص شده، این رقم حداقل باید به 260 هزار بشکه در روز برسد.


وی ادامه داد: ضریب بازیافت میدان یاران 10 درصد،‌ لایه نفتی بنگستان میدان مارون 9.3 درصد ،‌لایه نفتی بنگستان میدان کوپال 13 درصد و لایه نفتی آسماری میدان کوپال حدود 18 تا 20 درصد است که همگی نیازمند افزایش هستند.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت‌های ایرانی لازم است تا در ازدیاد برداشت، نقش اساسی داشته باشند و در این مسیر نیازمند نوآوری های جدید هستند.


کاردر با بیان این که امروز سند HOA چهار میدان و پنج مخزن امضا می‌شود، ادامه داد: به این ترتیب اصول و چارچوب‌های قراردادی توسعه این مخازن مشخص می‌شود و کار به سرعت وارد مرحله اجرایی خواهد شد.


وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای توسعه این میدان‌ها را ٢,٢ میلیارد دلار اعلام و ابراز امیدواری کرد: شرکت نفت و گاز پرشیا از توانمندی‌های شرکت‌های خارجی نیز بهره‌مند شود.


معاون وزیر نفت گفت:‌ جلساتی با دانشگاه شریف به منظور مطالعه میادین و بویژه لایه بنگستان میدان کوپال انجام شده تا مدل سازی‌های لازم انجام شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته