دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 13:38

لاهوتی: 2 برابر ظرفیت مورد نیاز برنج وارد کشور می‌شود

نماینده لنگرود در مجلس گفت: سالانه 2 برابر ظرفیت موردنیاز برنج به کشور وارد می‌شود که این رقم به غیر از برنج‌هایی است که به صورت قاچاق به کشور می‌آید.
کد خبر : 123295

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان به ارائه توضیحاتی درباره سوالش از وزیر جهاد کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: آقای حجتی شما سالانه دو برابر ظرفیت مورد نیاز کشور برنج وارد می‌کنید و این غیر از برنج‌هایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.


وی افزود: سرانه مصرف برنج در کشور 2 میلیون و 800 هزار تن است که از این مقدار 2 میلیون و 400 هزار تن در داخل کشور تولید می‌شود.


نماینده لنگرود در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: واردات 400 هزار تن برنج به داخل کشور برای برخی افراد صاحب‌منافع باز گذاشته شده که این افراد یک میلیون تن برنج وارد کشور می‌کنند و این غیر از برنج‌هایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.


وی تأکید کرد: مگر سازمان استاندارد برنج‌های خارجی و از جمله برنج‌های اروگوئه را آلوده اعلام نکرد؟ اما شما چرا در صدا و سیما از مرغوبیت این برنج‌ها و قیمت پایین آن سخن گفتید؟!


وی افزود: آقای حجتی شما گفتید که ما به واردات ۴ نوع میوه تنها مجوز می‌دهیم و این درحالی است که ما شاهد انواع میوه‌ها اعم از سیب، پرتقال و نارنگی، علاوه ‌بر ۴ نوعی هستیم که شما گفتید.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرمنشأ واردات پرتقال به صورت قاچاق، دفتر شما بود آقای وزیر. شما چه‌کار کردید؟ آقای وزیر شما نسبت به مسائل کشاورزی کشور بی‌تفاوت هستید.


لاهوتی خاطرنشان کرد: ۶۵ تا ۷۳ درصد واردات محصولات کشاورزی ما با تعرفه زیر ۴ درصد وارد کشور می‌شود و این در حالی است که ۸۵ درصد کشورهای جهان تعرفه بالایی را برای واردات محصولات کشاورزی در نظر می‌گیرند.


وی افزود: ما ۳۲ هزار هکتار باغ چای در کشور داشتیم که از این مقدار زمین، ۷ هزار هکتار آن تغییر کاربری داده شد و کشاورز می‌گوید که ادامه کار در حوزه چای برای من توجیه اقتصادی ندارد.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما هزار و ۱۰۰ تن ابریشم در کشور تولید می‌کردیم و تعرفه واردات نخ ابریشم ۲۰۰ درصد بود که این ۲۰۰ درصد با باندبازی امروز به ۱۵ درصد رسیده است و نتیجه آن این شد که تولید هزار و ۱۰۰ تن ابریشم ما به زیر ۱۰۰ تن رسید و ۷ هزار تن پیله ابریشم ما به زیر هزار تن رسید.


لاهوتی خاطرنشان کرد: شما در مورد واردات قاچاق میوه به کشور می‌گویید که من کاره‌ای نیستم و دخالتی ندارم و نمی‌توانم کاری بکنم و بدبخت و بیچاره آن کشاورزی است که به امید شما باید کشاورزی کند.


وی در پایان گفت: آقای حجتی شما می‌دانید چه مقدار نخ ابریشم به عنوان نخ جراحی بدون تعرفه وارد کشور می‌شود، چه کسی باید به این خیانت‌ها جواب دهد؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته