دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین قرارداد جدید نفتی امضا شد

مفاهیم اصلی قرارداد مسئولیت توسعه و اجرای روش‌های ازدیاد برداشت در میدان‌های یاران، مارون و کوپال در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پرشیا، به امضا رسید.
کد خبر : 123279

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، توسعه میدان مشترک یاران که نخستین موضوع این قرارداد بود با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ، غلامحسین نوذری، رئیس هیات مدیره گروه توسعه انرژی تدبیر ، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، به امضای غلامرضا منوچهری، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و ناجی سعدونی، مدیر عامل شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا رسید.


همچنین در این جلسه افزایش ضریب بازیافت میادن کوپال و مارون در لایه‌های بنگستان و آسماری به این شرکت ایرانی واگذار شد.


این قرارداد در راستای قراردادهای جدید نفتی به امضا رسید که طی آن به منظور قدرتمند کردن شرکت های E&P (اکتشاف و استخراج) تلاش می شود تا شرکت‌های ایرانی مستعد برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید بتوانند راهبری میدان‌های کوچک و متوسط را به عهده گیرند و در صورت نیاز از همکاری شرکت‌های خارجی در این زمینه استفاده کنند.این کار علاوه بر افزایش قدرت مدیریتی به انتقال تکنولوژی کمک خواهد کرد.


میدان مشترک یاران از میادین مشترک غرب کارون است که در دو بخش در دستور کار قرار دارد و در آینده ای نزدیک در بخش شمالی آن روزانه 30 میلیون بشکه نفت خام تولید خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته