دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بختیار‌پور خبر داد

تدوین برنامه‌های عملی ارتقای کیفیت در دانشگاه‌ها/ تجلیل از واحدهای موفق و پیشرو

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: طرح استراتژیک به همراه برنامه‌های عملی حوزه‌های مختلف دانشگاهی تدوین می‌شود.
کد خبر : 12325

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی بختیار‌پور در نخستین شورای مدیران ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سال ۱۳۹۴ تعیین و ترسیم نقشه راه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان را از اهداف برگزاری این نشست خواند و گفت: به منظور ارتقای بهره وری دانشگاه‌ها، حرکت به سوی کیفی سازی و جلوگیری از ایجاد هرگونه فساد اداری، سیستم نظارتی ستاد هماهنگی نسبت به سال های گذشته تقویت می‌شود.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاداسلامی استان خوزستان با توجه به تدوین برنامه‌های عملی حوزه‌های مختلف دانشگاهی و ارزیابی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان براساس اجرای این برنامه‌ها افزود: جدول نظارت و بازرسی به همراه چک لیست مربوطه تهیه و واحدهای دانشگاهی در طول سال مورد بررسی قرار می‌گیرند.








بختیارپور با اشاره به کاهش تعداد دانشجو و افزایش مراکز آموزش عالی در این استان، جهت گیری اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان را جذب دانشجوی خارجی خواند و گفت: در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام و بزودی اعلام می‌شود

وی با تصریح به این مطلب که در ستاد هماهنگی استان خوزستان واحدهای دانشگاهی براساس میزان اجرای برنامه‌های خود درجه بندی می‌شوند، گفت: واحدهای موفق و پیش رو به عنوان الگو معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به کاهش تعداد دانشجو و افزایش مراکز آموزش عالی در این استان، جهت گیری اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان را جذب دانشجوی خارجی خواند و گفت: در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام و بزودی اعلام می‌شود.


بختیارپور مدیران حوزه‌های مختلف دانشگاهی ستاد هماهنگی استان خوزستان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مدیران در راستای ارتقای کیفی و کمی واحد‌ها دانشگاهی با هدف رفع مشکلات و مسایل انان بویژه درآمد زایی ‌‌نهایت تلاش خود را داشته باشند.


وی توسعه کیفی رشته‌ها براساس آمایش و نیاز هر شهرستان را نیز در سخنان خود مورد توجه قرار داد و افزود: دربرنامه ریزی‌های آموزشی، سعی شود تا رشته‌های غیر صنعتی کمتر در دانشگاه‌های صنعتی وجود داشته باشند تا بتوان یک تناسب خوبی برای رشته‌های مختلف در واحدهای گوناگون استان ایجاد شود.


بختیارپور مسنجم سازی برنامه‌های فرهنگی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر ضروری، برنامه ریزی و تهیه درآمد‌ها و هزینه‌ها براساس بودجه مصوب و همچنین ایجاد وحدت رویه در فعالیت های پژوهشی را از دیگر موارد مهم در خصوص ارتقای کیفی دانشگاه خواند.


در پایان این نشست که با معرفی جواد داغری و دکتر صغری قبادی به ترتیب به عنوان حسابرس هیئت امنا و رئیس شورای زنان فرهیخته استان خوزستان همراه بود، مدیران به ارائه گزارشی از اقدامات گذشته و برنامه‌های آینده پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته