دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 11:57
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش:

بیش از 82 درصد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی از خانواده‌های متوسط جامعه هستند

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بیشتر دانش آموزان مدارس غیردولتی از خانواده‌های متوسط جامعه هستند.
کد خبر : 123237

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی زینی‌وند در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: بر اساس بررسی شورای پژوهشی آموزش و پرورش 82.6 درصد دانش آموزان مدارس غیردولتی از خانواده‌های متوسط جامعه و فقط 17.4 درصد از افرادی با مشاغل آزاد و درآمدهای بالا هستند.


وی گفت: ماهیت مدارسی که خرید خدمات آموزشی شده، دولتی است و اگر در مناطق غیرمحروم مدرسه‌ای خرید خدمات آموزشی داشته باشد آن را تعطیل می‌کنیم.


مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح خرید خدمات آموزشی به سمت خصوصی سازی نخواهد رفت، یادآور شد: این طرح از سه سال پیش در مناطق محروم، اجرا شد و بیش از سه هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به وسیله مدارس غیردولتی به چرخه تحصیل بازگشتند.


زینی‌وند افزود: پس از سه سال اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، این طرح خدمات خوبی به دانش آموزان و نظام آموزش و پرورش کشور ارائه کرده است.


وی گفت: بر اساس بررسی‌ها، میانگین نمره دانش آموزان با اجرای این طرح در برخی استان‌ها مانند استان کرمان بیش از 2.5 نمره افزایش یافته است.


مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بدون بررسی مصداق‌های خصوصی سازی در آموزش و پرورش، منتقدان طرح خرید خدمات آموزشی، این طرح را خصوصی سازی مدارس نامیده‌اند.


زینی‌وند خاطرنشان کرد: ارتقای وضع آموزشی در دوره اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، مطلوب ارزیابی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته