دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

عباس ترابیان: در کلمبیا کسی باور نمی‌کرد که ایران از سد برزیل گذشت/ رئیس فیفا از قدرت فوتسال ایران شگفت‌زده شده‌ بود

رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال گفت: مدرسان فیفا واقعا نمی‌خواستند باور کنند که تیم ایران موفق شده از سد برزیل بگذرد و این پیروزی برای آنها غیرقابل باور بود.
کد خبر : 123179

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتسال ایران که در مسابقات جام جهانی کلمبیا شرکت کرده بود با کسب نتایج درخشان و کسب عنوان سومی این رقابت‌ها، بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران را در مسابقات جام جهانی رقم زد. کار فوتسال ایران از این به بعد به مراتب سخت تر از گذشته است زیرا این تیم باید جایگاهش را در برای ماندن در جمع 4 تیم دنیا حفظ کند.


عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد کسب نتایج خوب ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال که در نهایت باعث ایستادن این تیم در رده سوم جهان شد گفت: « ما قبل از مسابقات امید زیادی داشتیم که بتوانیم در جام جهانی کلمبیا نتایج خوبی را کسب کنیم. فوتسال ایران همیشه جز قدرت‌های دنیا است و همه تیم‌های دنیا به قدرت فوتسال ایران آگاهی کامل دارند. اعضای تیم ملی فوتسال هم در این رقابت‌ها همدل و هم قسم شدند که بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند و خوشبختانه این امر محقق شد و تیم ملی فوتسال ما بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران را در این رقابت‌ها کسب کرد.»


وی در مورد شرایط میزبانی کلمبیا در این رقابت‌ها افزود: «کلمبیا بازی‌ها را در سه شهر برگزار کرد و تقریبا همه سالن‌ها از امکانات خوبی برخوردار بودند. وضعیت هتل و امکانات غذایی این کشور هم خیلی خوب بود. اما تنها نقطه ضعف میزبانی کلمبیا نداشتن جایگاه ویژه در ورزشگاه‌های این کشور بود که مشکل بزرگی برای مهمانان ویژه درست کرد.»


ترابیان در رابطه با اینکه کدام برد تیم ملی در این مسابقات دلچسب‌تر از سایر پیروزی‌های ملی‌پوشان بود بیان کرد: «برد مقابل برزیل برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بود. برزیل همیشه جز سه قدرت برتر فوتسال دنیا محسوب می‌شود و وقتی که تیم ملی ایران موفق شد این تیم را شکست دهد همه کارشناسان و تماشاگرانی که در سالن حضور داشتند از پیروزی ایران شگفت زده شدند. ما در کلاس فنی که فیفا برای این مسابقات تدارک دیده بود شرکت کردیم، مدرسان فیفا واقعا نمی‌خواستند باور کنند که ایران موفق شد از سد برزیل بگذرد و این پیروزی برای آنها غیرقابل باور بود.»


وی افزود: «البته ما خودمان هم خوشحال نبودیم که موفق شدیم برزیل را شکست دهیم، بخاطر اینکه فوتسال ما شباهت زیادی به فوتسال برزیل دارد و جامی که بدون این تیم برگزار شود از جذابیت زیادی برخوردار نیست. در واقع بازیکنان ایران با برد مقابل برزیل به آرزوی دست نیافتنی خودشان رسیدند.»


ترابیان در خصوص قدردانی بازیکنان ایران از فالکائو هنگام خداحافظی این بازیکن گفت: «زمانی که فالکائو بعد بازی با چشمان اشکبار در کنار زمین از هواداران خداحافظی می‌کرد بازیکنان برزیل هم به او توجه نکردند و او را تنها گذاشتند. من در این لحظه به ذهنم رسید که این کا ر را انجام دهیم . خوشبختانه بعد از این بازی همه رسانه‌های دنیا به این صحنه پرداختند و این کار ما بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت.»


وی در رابطه با سفر علی کفاشیان به کلمبیا و سر نزدن او به کاروان تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: «آقای کفاشیان به عنوان یکی از کارمندان فیفا راهی این مسابقات شد و چون نماینده فیفا بود نمی‌توانست از کاروان فوتسال ایران بازدید کند. البته آقای تاج و افتخاری به کلمبیا سفر کردند و با حضورشان روحیه زیادی در تیم ایجاد کردند.»


رئیس کمیته فوتسال فدراسیون در مورد پرداخت پاداش مسئولین به بازیکنان تیم ملی افزود: «در زمان اعزام تیم به کلمبیا پول زیادی از طرف فدراسیون در اختیارم قرار نگرفت که بخواهم پاداش ملی‌پوشان را پرداخت کنم و به همین دلیل از بحث پاداش کنار کشیدم و در این مساله دخالت نکردم. اما مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش قول‌های زیادی دادند که امیدوارم الان بتوانند به وعده‌های خودشان عمل کنند.»


وی در مورد نظر اینفانتینو رئیس فیفا در مورد نتایج تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی اظهار داشت: «من سال‌های زیادی با اینفانتینو آشنایی دارم و افتخار می‌کنم که با چنین مرد بزرگی رفیق هستم. اینفانتینو بعد از کسب رتبه سومی ایران به ما گفت که از کسب این نتیجه توسط بازیکنان تیم ملی شگفت زده شد و واقعا فکرش را نمی کرد که فوتسال ایران چنین قدرتی در دنیا داشته باشد.»


ترابیان در خصوص تقویت تیم ملی فوتسال و حفظ کادر فنی این تیم بیان کرد: «تغییر در کادر فنی هیچ وقت کار درستی نیست و مخصوصا ایجاد تغییرات در کادر فنی موفق یک خودکشی محسوب می‌شود. تیم ملی ما نتایج خوبی در جام جهانی کلمبیا گرفت و قطعا این تیم می‌تواند با کادر فنی فعلی نتایج درخشان‌تری کسب کند. ما باید از الان به فکر تقویت تیم ملی زیر 20 ساله‌های خودمان باشیم بخاطر اینکه تا چهار سال دیگر این بازیکنان هستند که باید جایگزین ملی‌پوشان فعلی شوند. مسئولین فدراسیون باید یک کادر قوی و مجرب را برای تیم زیر 20 ساله‌ها انتخاب کنند تا این تیم بتواند جایگزین خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته