دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1395 - 10:45

نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس تعیین شد

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی را تعیین کردند.
کد خبر : 123170

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بر اساس ماده 3 این طرح،‌ ماده 41 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس به این شکل اصلاح می‌شود که هیأت رئیسه پس از تعیین امتیاز و رتبه‌بندی، نسبت به تکثیر و توزیع گزارش آن اقدام می‌کند. نمایندگان معترض می‌توانند ظرف 48 ساعت پس از توزیع گزارش، اعتراض خود را نسبت به امتیازها به هیأت رئیسه تقدیم کنند تا هیأتی مشترک متشکل از هیأت رئیسه مجلس و روسای شعب با دعوت از نماینده معترض به امتیاز خود، ظرف 48 ساعت پس از انقضا مهلت فوق، به اعتراضات رسیدگی و اعلام نظر کنند.


پس از اتمام این مراحل هیأت رئیسه نسبت به تعیین و اعلام فهرست اعضای کمیسیون‌های تخصصی بر مبنای امتیازات هر فرد اقدام می‌کند. همچنین بر اساس تبصره 1 این ماده، پس از اعلام اسامی اعضای کمیسیون‌های تخصصی، در صورتی که هر یک از نمایندگان به کمیسیون انتخاب شده اعتراض داشته باشند می‌توانند ظرف مدت 24 ساعت اعتراض خود را به صورت مکتوب به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کنند تا هیأت مشترک فوق‌الذکر با استماع نظرات معترضان و بررسی اعتراض‌های واصله نسبت به تعیین نهایی اعضای کمیسیون‌های تخصصی تا 48 ساعت پس از انقضا مهلت اعتراض اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب