دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعطیلی 9 مرکز مدلینگ در مشهد

جانشین سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: 9 مرکز مدلینگ در این شهر تعطیل و هفت نفر در همین ارتباط دستگیر شدند.
کد خبر : 123098

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، مهدی خدابخشی افزود: طی چند ماه گذشته در قالب بررسیها تعدادی از مراکز مدلینگ، مزونها و نیروهای مرتبط با آنها در مشهد شناسایی شدند.


وی ادامه داد: این مراکز در راستای سیاستهای دشمنان انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران و نفوذ فرهنگی فعالیت می کردند.


جانشین سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: این مراکز با هدف کمرنگ کردن اعتقادات دینی در بین جوانان، ترویج فساد و بی بندوباری و سبک زندگی غربی به صورت سازمان یافته و شبکه ای در این کلانشهر فعالیت بودند.


وی افزود: در این چارچوب پس از اقدامات قضایی و هماهنگی با برخی نهادهای اطلاعاتی 33 مرکز شناسایی و به آنان تذکر و اخطار داده شد.


خدابخشی ادامه داد: از این میان 9 مرکز مدلینگ شامل استودیو و سالن زیبایی پلمب و هفت نفر از عاملان و فعالان اصلی این فعالیت شبکه ای بازداشت شدند.


وی گفت: در همان ابتدای دستگیری این افراد یک نفر با قرار کفالت آزاد شد و 6 نفر دیگر در بازداشت ماندند اما طی اقدامات بعدی این 6 نفر نیز با قرار وثیقه آزاد شدند.


جانشین سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد افزود: یکی از این هفت نفر از اعضای فرقه ضاله بهائیت است که خود شاهدی بر فعالیت هدفمند و سازمان یافته آنان در مشهد می باشد.


وی ادامه داد: این افراد عموما طراح لباس، مدیر مزون، فیلمبردار و عکاس هستند.


او در تشریح برخی از اقدامات این افراد ادامه داد: آنان با استفاده از مدلهای انسانی لباسهای عروس و غیره را با وضعی زننده و مبتذل طی برنامه های خاص به نمایش می گذاشتند و یا کلیپهای رقص و ترویج حرکات مرتبط با شیطان پرستی و مانند آن را با حضور در برخی اماکن عمومی، خیابانها، جاده ها و فضاهای سبز خلوت با استفاده از غفلت ضابطان تهیه می کردند.


خدابخشی گفت: اقدامات آنان محدود به این موارد نمی شود و در سطحی قابل توجه زننده و غیرقابل دفاع است. این موارد را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از طریق تلفنهای همراه به صورت گسترده ترویج می کردند.


وی افزود: با توجه به اینکه برخی از این افراد بازداشت شده اظهار بی اطلاعی از این فعالیتها نموده و یا عنوان کرده اند که در دام شبکه افتاده اند، به لحاظ برخی مصلحتها و نیز پیگیریهای بعدی هم اینک این افراد با قرار وثیقه آزاد هستند.


جانشین سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: پرونده مربوطه هم اینک در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی و انجام تحقیقات تکمیلی است لذا بعد از تکمیل پرونده اقدامات لازم انجام می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته