دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1395 - 16:06
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

توضیحات آموزش و پرورش در خصوص درج برنامه روزانه رئیس جمهوری در کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به خبر برخی از سایت‌ها مبنی بر درج برنامه روزانه رئیس جمهوری در کتب درسی، گفت : در پایه هشتم در فصل دوم کتاب مطالعات اجتماعی به نقش دولت در اداره کشور و ساختار و تشکیلات آن پرداخته شده است و یکی از صفحات جدول برنامه روزانه یک رئیس جمهور نیز آمده که جدول مذکور اختصاص به رئیس جمهوری کنونی ندارد.
کد خبر : 123015

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به خبر برخی از رسانه‌ها مبنی بر درج برنامه روزانه رئیس جمهوری در کتب درسی، اظهار کرد: احزاب و اشخاص نباید برای بهره‌گیری‌های سیاسی خود آموزش و پرورش را به زور سیاسی کنند.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: یکی از شعارهای امام حسین (ع) خطاب به جهانیان این است که «اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی‌هراسید حداقل آزاد مرد باشید». کسانی که تلاش می‌کنند که آموزش و پرورش را با طرح این گونه مسائل سیاسی کنند تا به اهداف و اغراض خود برسند حداقل با التزام به این شعار حسینی آزادگی و آزاد مردی را پیشه کنند.


وی یادآور شد: کتاب مطالعات اجتماعی در دوره متوسطه اول از پایه هفتم تا نهم در مبحث ساختار حکومت به موضوعات رهبری، قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه مجریه می‌پردازد و از سال تحصیلی 93 که پایه جدید هشتم استقرار یافته است در فصل دوم این کتاب به نقش دولت در اداره کشور پرداخته شده است که در این فصل به ساختار تشکیلات و وظایف دولت اشاره شده و در بخش بیشتر بدانیم که صرفا برای مطالعه است.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: جدول برنامه روزانه یک رئیس جمهوری آمده است و به هیچ وجه جدول مذکور اختصاص به رئیس جمهوری کنونی ندارد و نکته حائز اهمیت این است که این درس و این جدول و صفحات مربوط به این دروس از سال 93 منتشر شده و تا به حال نیز تغییری نکرده است و پرداختن به این قبیل امور و خبرسازی‌های بی‌پایه نشان دهنده اغراض سیاسی است.


محمدیان تصریح کرد: بی‌انصافی است که عده‌ای برای بهره برداری‌های سیاسی و اغراض جناحی تلاش کنند آموزش و پرورش و کتاب‌های درسی را متهم به سیاسی کاری می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته