دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرستان واحد تایباد و تربت جام معرفی شدند

شیخ‌الاسلامی: واحد تربت‌جام با پتانسیل‌های موجود آمادگی پذیرش 10 هزار دانشجو را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه واحد تربت جام با بیش از 3 هکتار زمین و پتانسیل های دیگر آمادگی پذیرش 10 هزار دانشجو را دارد، گفت: «این در حالی است که کمتر از 2 هزار دانشجو در این واحد تحصیل می‌کنند.»
کد خبر : 122933

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر عباس شیخ‌الاسلامی در مراسم تکریم و معارفه سرپرستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌جام با قدردانی از زحمات دکتر علیرضا رجایی سرپرست سابق واحد تربت جام، دکتر علی اصغر داوودی را به عنوان سرپرست جدید این واحد معرفی کرد و از او خواست با کمک همکاران و مسئولان شهری تلاش کند تا واحد تربت جام را به دانشگاهی جامع تبدیل کند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ما استانی فکر می‌کنیم، افزود: «در جلسه هیات امنا استانی، مجتمع بین الملل گلبهار که تنها مختص واحد مشهد بود به مجتمع بین الملل استان خراسان تغییر یافت تا همه واحدهای استان از آن منتفع شوند.»


شیخ الاسلامی، ایجاد دانشگاه در منطقه دوغارون و مجتمع بین الملل دانشگاه آزاد خراسان را فرصت مغتنم برای افزایش تعاملات با کشورهای همسایه بویژه افغانستان و استفاده از ظرفیت درآمدزایی از طریق پذیرش دانشجو و نهادینه کردن امنیت و فرهنگ دانست و خواستار همکاری نمایندگان و مسئولان شهری در این راستا شد.


رئیس واحد مشهد بر تقویت مثلث تایباد، تربت جام و مجتمع بین الملل گلبهار استان خراسان در جذب دانشجوی خارجی تاکید کرد و افزود: «با فراهم کردن امکانات مناسب باید آموزش عالی در این منطقه توسعه یابد و فعال‌تر عمل کند

وی با بیان اینکه واحد تربت جام بیشترین تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان را داراست، تصریح کرد: «بیش از 50 درصد دانشجویان واحد تربت جام در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند، بنابراین تصمیم داریم رشته های پرطرفدار واحد تربت جام را افزایش دهیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر اینکه واحد تربت جام واحد پویایی است، به فعال شدن بحث گردشگری در این واحد اشاره کرد و گفت: «آمادگی همکاری در زمینه ورود گردشکر به این منطقه را داریم.»


سرپرست جدید واحد تربت جام نیز با توجه به سالروز راه اندازی واحدتربت جام، از تلاش و کوشش مسئولان و دست‌اندرکاران وقت شهرستان به ویژه روسای اسبق و سابق در راه اندازی و رشد و توسعه این مجموعه عظیم قدردانی کرد.


دکتر علی اصغر داوودی در تشریح برنامه‌های خود در واحد با توجه به فلسفه قیام امام حسین(ع) و تفکر اصلاح طلبی ایشان، گفت: «تفکر اصلاح طلبی در زمان فعلی مصداق خاص خودش را دارد و یکی از مصادق بارز اصلاح طلبی در جامعه کنونی ما اهتمام به امور آموزشی و فرهنگی است. این یکی از رسالت‌های خطیری که انقلاب اسلامی نویدبخش آن بوده و ما نیز به عنوان میراث داران قیام امام حسین(ع) و خون شهدای انقلاب باید در این مسیر گام برداریم.»


وی از طرح تحول واحد خبر داد و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی، ارتقاء کیفیت آموزشی، ساماندهی حوزه مالی اداری و کاهش اتکا دانشگاه به شهریه و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی از کشور افغانستان را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.


داوودی خاطرنشان کرد: «تلاش در رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه متکی به فرد نیست بلکه نیازمند تلاش همه همکاران و مساعدت و همکاری مسئولان شهرستان خواهد بود.


سرپرست جدید واحد تربت جام عدالت، شفافیت، نظارت و نقد و کارآمدی را جزو اصول اولیه مدیریت خود عنوان کرد.


فرماندار تربت جام هم گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام ظرفیت تبدیل شدن به قطب و مرکز تحصیلات تکمیلی شهرستان را دارد .»


علی رستمی با توجه به قابلیت‌ها و توانمندیهای علمی، فرهنگی و مذهبی شهرستان و موقعیت استراتژیک آن تقویت ظرفیت دانشگاه‌ها را به لحاظ کمی و کیفی در توسعه و امنیت پایدار منطقه موثر دانست.


فرماندار تربت جام با توجه به جمعیت 6 هزار نفری دانشجویی و 53 هزار نفری دانش آموزی ضرورت توجه و نقش آفرینی دانشگاه‌ها را در معادلات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و توسعه‌ای منطقه یادآور و خواستار تحرک و پویایی بیشتر دانشگاه در این زمینه شد.


در ادامه استادیار گروه مدیریت و محمد عباد عسکر مدیر امور دانشجویی واحد تربت جام به نمایندگی از اعضای هیات علمی و کارکنان واحد تربت جام برخی از دغدغه های خود را عنوان کردند.


دکتر دانایی با تاکید بر اینکه ارزش هر سازمان به اندازه ارزش نیروهای انسانی است که در آن سازمان فعالت می‌کنند گفت: «این امر در مراکز آموزش عالی بیشتر مصداق پیدا می کند.»


وی خاطرنشان کرد: «پرداختن به دغدغه‌های استادان و کارکنان واحد قطعا در پیشبرد اهداف دانشگاه موثر واقع خواهد شد.»


این عضو هیات علمی واحدتربت جام فقدان یک تشکل و انجمن صنفی استادان، نبود امنیت شغلی و روانی به دلیل کاهش آمار دانشجویی، عدم ارزیابی درست و دقیق از عملکرد استادان و گسترش غیر معقول دانشجو سالاری را از مهمترین دغدغه های اعضای هیات علمی واحد عنوان کرد.


دکتر حسنعلی زمانی رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد خراسان رضوی، فرماندار تربت جام و سایر مسئولان شهری و دانشگاهی در این مراسم حضور داشتند.


به گزارش خبرنگار آنا، مراسم تکریم دکتر محمدرضا خالقی سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد و معارفه دکتر مجیدرضا رضوی به عنوان سرپرست جدید واحد تایباد هم با حضور شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، زمانی رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد خراسان رضوی، فرماندار تایباد، مولوی توکلی امام جمعه اهل سنت، فرماندهی هنگ مرزی تایباد، شهردار و شورای شهر تایباد در این دانشگاه برگزار شد.



شیخ الاسلامی در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم است و مردم دانشگاه را از خود می دانند از همکاری مسئولان شهرستان تایباد در راستای گسترش و پیشرفت واحد تایباد قدردانی کرد.


وی با بیان اینکه اینکه دکتر خالقی در مدت مسئولیت خود خدمات ارزنده ای به این دانشگاه داشت، گفت: «با شناختی که از این واحد دارم آینده خوبی را برای این واحد پیش بینی می کنم چرا که با تلاش دکتر رضوی و جذب استاد و رشته های جدید این واحد بیش از پیش توسعه خواهد یافت.»


رئیس واحد مشهد بر تقویت مثلث تایباد، تربت جام و مجتمع بین الملل گلبهار استان خراسان در جذب دانشجوی خارجی تاکید کرد و افزود: «با فراهم کردن امکانات مناسب باید آموزش عالی در این منطقه توسعه یابد و فعال‌تر عمل کند.»


وی بر حمایت استاندار خراسان رضوی بر توسعه علمی در منطقه دوغارون تاکید کرد و گفت: «افغانستان نیازمند توسعه علمی است بنابراین وظیفه انسانی ما ایجاب می کند که به پیشرفت علم و دانش کشور همسایه توجه داشته باشیم تا شاهد افراد با فکر کوتاه و پست نباشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته