دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درگفت‌وگو با آنا؛

هاشمی‌نسب: جایگاه اولی‌مان در آسیا بودار است/ فوتبال ما ثبات ندارد/ ازبکستان را با دعای خیرمردم می‌بریم

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم نخست آسیا که نباید برای بازی با تیم پنجم دچار استرس و دلهره شود.
کد خبر : 122837

مهدی هاشمی‌نسب درباره اینکه از نگاه کارشناسان امید زیادی به پیروزی تیم ملی ایران در خانه ازبکستان وجود ندارد، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «باید ببینیم چی داریم که از تیم ملی رضایت نداریم و شانسی برای پیروز شدنش در خانه ازبکستان قائل نیستیم. مگر ما تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا نیستیم. اگر با عدالت به این افتخار دست یافتیم و بهترین شدیم که نباید برای پیروزی در خانه تیمی که قبلا هم به ما باخته دچار نگرانی شویم.»


او افزود: «وقتی در چند سال ما بهترین تیم آسیایی هستیم، چرا باید اصلا ازبکستان را حریف حساب کنیم. ما نگاهی به عوامل حرفه‌ای خود بیاندازیم و به راحتی از سد ازبکستان عبور کنیم. بالاخره برترین بودن باعث می‌شود که همواره به برنده شدن فکر کنیم. فقط در مصاف با تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا باید کمی محتاط باشیم چون تیم‌های دوم تا چهارم آسیا هستند.»


ملی‌پوش سابق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «وقتی ما برابر چین با دلهره مساوی می‌کنیم و قطر را با دعای خیر مردم و اشتباه دروازه‌بان این تیم می‌بریم، جایگاه اول ما در رنکینگ آسیا بودار می‌شود. مگر نه اینکه ما چندین سال است تیم اول قاره کهن هستیم چرا قطر را به زور می‌بریم آن هم در روزی که خوش‌شانس بودیم و اگر حریف دقت می‌کرد شاید برنده از زمین خارج می‌شد. چرا از ازبکستان می‌ترسیم؟ دلیل اینکه هر بار رقابت‌های لیگ برتر را تعطیل می‌کنیم و کیفیت بازی‌ها را پایین می‌آوریم، چیست؟ چرا همه توجهات به تیم بزرگسالان اسا و تیم‌های رده‌های دیگر اهمیت زیادی ندارند؟»


وی تاکید کرد: «مگر 4 بار به جام‌جهانی نرفتیم. چه چیزی حاصل‌مان شد از این همه رفتن به جام‌جهانی. 3 بار آن که در 20 سال گذشته بوده است. هر بار هم که در دور مقدماتی حذف شدیم. بعد از جام‌جهانی چه برنامه‌ای برای فوتبال‌مان داشتیم. در تمام دفعاتی هم که در میان تیم‌های جام جهانی بودیم، غیرت و تعصب ملی‌پوشان به آنها کمک کرد. این بار هم فقط به ان باید دلخوش باشیم و بس.»


هاشمی‌نسب در مورد اینکه خودش چقدر به برتری تیم ملی در خانه ازبکستان امیدوار است، بیان داشت: «ببینید فوتبال ما ثبات ندارد. اصلا مشخص نیست در یک بازی چگونه با حریفانش دیدار می‌کند. در شرایط سخت همواره با توان بیشتری که خرج کرده‌ایم، برنده شدیم. آن هم به خاطر انگیزه‌مان که بیشتر بوده است. کی‌روش باید خون بچه‌های ما را به جوش آورد تا از سد ازبکستان بگذریم. نه اینکه به آنها دلهره و استرس بدهد. بالاخره تبم او برترین تیم رنکینگ فیفا در آسیاست. برای بازی با تیم پنجم که تباید بی‌خود و بی‌جهت کسی را نگران کرد. مطمئن هستم که تیم ملی ما یک بار دیگر به جام‌جهانی می‌رود چون دعای خیر مردم پشت‌سرش است.»


او درباره دیدار با کره‌جنوبی در روز تاسوعا و انتقاداتی که به این بازی می‌شود و اینکه ملی‌پوشان ایران درصورت گلزنی نباید خوشحالی کنند، تصریح کرد: «به نظرم اعتقادات مردم ما جای خودش را دارد و بعید می‌دانم کسی به خودش اجازه دهد در آن روز بی‌احترامی انجام دهد. پس از گل به صورت ناخواسته مردم و ملی‌پوشان خوشحال می‌شوند. نباید که اسن شادی را حمل بر بی‌احترامی گذاشت. من بعید می‌دانم چنین کاری توهین باشد. من و تمام تماشاگران مخلص و نوکر امام حسین هستیم و اصلا خوشحالی لحظه‌ای بابت یک افتخار ملی خدچه‌ای به عزاداری وارد نمی کند. من امیدوارم که ارادت به اهل بیت در تمام سال باشد و ما در تمامی مراحل زندگی حسینی زندگی کنیم نه اینکه برخی اتفاقات بیفتد که باعث ناراحتی مردم شود.»


پیشکسوت فوتبال ایران درباره برنامه‌ دورهمی و شوخی‌های مهران مدیری با برخی چهره‌ها بیان کرد: «اینکه اسم این برنامه دورهمی گذاشته شده، جالب است. ولی ما در فوتبال دورهمی نداریم. در این فوتبال همه به فکر منافع خود هستند و اگر علیه یکدیگر نباشند، پشت همدیگر هم نیستند.»


هاشمی‌نسب درباره شرایط استقلال و همچنین بیماری منصورپورحیدری گفت: «استقلال لیگ را ناامیدانه شروع کرد اما به مرور زمان شرایطش بهتر شد. به نظرم در آخرین بازی‌های خود نمایش قابل قبولی داشت. در بازی‌های آینده هم بهتر می‌شود چون بازیکنان جدید کاملا با تیم هماهنگ شده‌اند.»


او ادامه داد: «من بار گذشته که آقای پورحیدری بیمار شدند به ملاقات‌شان رفتم. وظیفه‌ام بود این بار هم بروم اما به دلیل آنکه در مسافرت بودم، تلفنی از پسرش علی جویای حال وی شدم. ظرف روزهای آینده هم حضورا به دیدنش می‌روم و برای سلامتی‌اش آرزوی بهترین‌ها را دارم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته