دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1395 - 10:39

۲۰بنای تاریخی خارج از مزایده به سرمایه گذاران چینی واگذار می شود

صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی با یک شرکت چینی قراردادی امضا می کند تا ۲۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهر برداری خارج از مزایده به آنها واگذار شود.
کد خبر : 122835

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا و به نقل از مهر، محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بهره‌برداری از ابنیه تاریخی ایران گفت: قرار است تا با یک گروه چینی از شرکت اوراسیا تفاهمنامه‌ای امضا کنیم که در یک مدت زمان سه یا ۶ ماهه ۲۰ بنای تاریخی را بررسی کنند و خارج از مزایده به این شرکت واگذار کنیم. تا از آن بهره‌برداری کنند.


وی درباره اینکه چطور برای این افراد خارج از بحث مزایده، واگذاری انجام می‌گیرد گفت: این فرایند در صندوق احیا پیش‌بینی شده که برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خارج از مزایده به مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی اقدام کنند. اگر شرکتی به حدی شرایط را داشته باشد که بتواند یک جا ۲۰ بنای تاریخی را به دست بگیرد می‌‌توان شرایط ویژه‌ای را برای آنها فراهم کرد.


پوینده ادامه داد: باید امکان‌سنجی مطالعه و نیازسنجی شود که چه نوع بناهایی در کدام شهرها در اختیار این شرکت قرار بگیرد. آنها درخواست واگذاری ۲۰ بنا را داشته اند. با این وجود تمام مراحل مربوط به بررسی شرایط سرمایه‌گذاران برای آنها نیز انجام می‌شود.


پوینده گفت: این شرکت در حوزه ساختمان فعالیت می‌کند و می‌خواهد که وارد حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری شود. در این راستا نیز از کمک مشاوران مرمت و احیا در داخل کشور بهره می‌گیرد و سپس با آورده خود سرمایه‌گذاری کرده و اقدام به بهره‌برداری می‌کند.


وی تصریح کرد:در حال مذاکره با گروه‌های خارجی دیگر نیز هستیم اما فعلا به مرحله اجرایی نرسیده‌اند. با سفیر هند در ایران نیز مذاکراتی شده است تا اگر درخواست مرمت دارند انجام دهیم ما به دنبال بردن سرمایه‌گذار به هند نیستیم اما می‌توانیم در حوزه مرمت با آنها همکاری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته