دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1395 - 15:54
در اولین روز ماه محرم

بیرق عزای سرور و سالار شهیدان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برافراشته شد + تصاویر

واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در روز اول ماه محرم به یاد سالار شهیدان حسین بن علی و یاران باوفایش خیمه عزا به پا کردند.
کد خبر : 122804

برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


همزمان با فرارسیدن ایام محرم‌الحرام و به منظور ارج نهادن به قیام خونبار سید و سالار و شهیدان، امام حسین (ع)، مراسم پرفیض زیارت عاشورا در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار می‌شود.


این مراسم معنوی هر روز صبح از ابتدای محرم در مسجد فاطمه الزهرا (س) و با حضور مسئولان و همه کارکنان واحد برگزار می‌شود. قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی، ذکر مصائب کربلا و پذیرائی با احسان و نذورات همکاران از برنامه‌های این مراسم هستند.


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا با تسلیت به مناسبت ایام حزن و اندوه سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با تاکید برنهایت استفاده از این ایام گفت: «یکی از شعارهای این روزها شعار لبیک یا حسین است که نکته قابل توجه بین شعار تا عمل دارد و زمانی ندای لبیک جوابگو خواهد بود که در عمل آشکار شود و کسی می تواند لبیک‌گو باشد که شاخصه‌های آن را در خود ایجاد کند.»


محمد راهوار افزود: «یکی از این شاخصه ها اهتمام به دغدغه امام است و آن دغدغه نماز است و اگر نماز قبول شد سایر اعمال نیز پذیرفته می شود و قبولی اعمال منوط به قبولی نماز است.»


زیبا هدایت مدیر روابط عمومی واحد فسا هم گفت: «هدف از اجرای این برنامه‌ها را ارتقای سطح معنوی و روحی همکاران دانست و گفت: «برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند موجب ایجاد پیوند معنوی با خاندان عصمت و طهارت، تقویت روحیه ظلم‌ستیزی، ترویج روحیه شهادت‌طلبی و ایثار و فداکاری و الگو گرفتن از شهدای کربلا شود.»


دانشگاهیان واحد نی‌ریز با قرائت زیارت عاشورا به استقبال محرم رفتند


کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز با شرکت در مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا به استقبال ماه عزاداری سید و سالار شهیدان رفتند.


مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا هر سال در دهه اول محرم با حضور هیات رئیسه ،کارمندان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز همراه با سینه زنی و روضه خوانی در مسجد امام حسن عسکری(ع) دانشگاه و به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی واحد برگزار می گردد که امسال نیز همچون سال‌های گذشته این برنامه مذهبی در نخستین روز از ماه محرم در مسجد دانشگاه برگزار شد.


مراسم عزاداری و مرثیه خوانی به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) نیز با حضور گسترده دانشجویان و اساتید واحد، چهارشنبه چهاردهم مهر مصادف با سوم محرم الحرام از ساعت 10 در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز برگزار می‌شود.


مراسم استقبال از ماه محرم در واحد پارس آباد مغان


با حضور کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان و آموزشکده سما مراسم استقبال از ماه محرم در محل نمازخانه واحد برگزار شد.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد با تسلیت به مناسبت ماه محرم از حضور و استقبال گرم دانشگاهیان در این مراسم معنوی تشکر کرده و گفت: «واقعه کربلا دانشگاه انسازی و هدایت است و این جریان و نهضت باید تحلیل و انتقال داده شود.»


حجت الاسلام باقری با بیان اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و انتقال آن به نسل تحصیل کرده و آینده سازان آن هم بصورت صحیح و بدون انحراف از عمده وظایف استادان دانشگاه، افزود: «اساتید دانشگاه باید با مطالعه از کتب معتبر و استفاده از محضر عالمان دینی خود هدف از قیام عاشورایی را درک و در بسط و گسترش آن اقدام تلاش کنند.»


وی بیان کرد: «پیام عاشورا منحصر به آن زمان نیست، بلکه این پـیام، پـیامى جاوید و ابـدى است و فراتـر از محدوده زمان و مکان است که باید زنده زنگه داشته شود، تحلیل و اهداف و فلسفه قیام عاشورا به درستی تبیین شود.»


رئیس تبلیغات اسلامی پارس آباد با توجه به برگزاری هرچه پرشورتر و باشکوهتر مراسمات محرم اظهار کرد:«حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای بهشت بردن افراد شهید نشده است بلکه به شهادت رسید تا دین و شریعت زنده بماند و انسانها هدایت شوند و نجات یابند.» در ادامه مداحی و سینه زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با استقبال پرشور دانشگاهیان همراه شد.


پرچم‌های عزای حسینی در واحد دامغان برافراشته شد


دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آغاز محرم، با فضاسازی و برنامه‌ریزی مدون، آماده‌ی سوگواری بر اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش شد.


محرم، ماه سوگ و ماتم بر مظلومترین واژه‌ خلقت و هنگام سوگواری بر شاخصه‌ بی‌بدیل وفاداری، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر گرانقدرش حضرت ابوالفضل العباس (ع) و یاران وفادارشان، با سیاه‌پوش کردن محیط، نصب پرچم عزا در سایت مرکزی، برپایی منبر روضه‌ی حسینی، توزیع نذری و برپایی ایستگاه صلواتی در واحد دامغان آغاز شد.


در این واحد منطبق با برنامه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز سخنرانی و آموزش ضمن خدمت با محوریت شناخت امر و نهی الهی برنامه ریزی شده است.


برنامه عزاداری واحد دامغان در ایام محرم به رسم سال‌های گذشته با قرائت زیارت عاشورا در مسجد الغدیر آغاز می‌شود و با مداحی و سوگواری بر شهدا کربلا و صرف صبحانه‌ی نذری همکارن به پایان می‌رسد.


معاون دانشجویی، فرهنگی واحد دامغان در حاشیه مراسم روز نخست گفت: «فرهنگ عاشورا مانند قهرمانان عاشورا مظلوم و نجیبند و باید تلاش جدی داشت تا فلسفه‌ی قیام عاشورا بر همه جهانیان معرفی شود.»


داود داداش نژاد خاطرنشان کرد: «با برنامه‌های عاشورایی به دنبال آن هستیم به معرفت بالا در فلسفه‌ی قیام عاشورا دسترسی داشته باشیم.»


مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز آغاز شد


به گزارش آنا، این مراسم در مسجد امیرالمومنین (ع) و دانشکده های دامپزشکی، کشاورزی، علوم پزشکی،دندانپزشکی و پرستاری و مامایی برپاست.


برنامه های دهه اول محرم این دانشگاه شامل: قرائت قرآن، زیارت عاشورا،سخنرانی ،مداحی و عزاداری، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، تفسیر قرآن و عزاداری عمومی در محوطه دانشگاه است.


برگزاری محفل شعر محرم، مسابقه کتابخوانی، اکران فیلم با موضوع شبهات محرم، برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع عاشورا، اجرای نمایش آئینی و مذهبی و مسابقه عکاسی برخی دیگر از برنامه های ماه محرم و صفر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.


مراسم عزاداری دهه اول محرم به همت هیئت انصار الحسین دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،ستاد شاهد وامور ایثارگران،معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی، بسیج اساتید، کارمندان و دانشجویی و اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی این دانشگاه برگزار می شود.


تشریح برنامه‌های واحد آیت الله آملی در ماه محرم


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی از برگزاری برنامه های مختلف و متناسب با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در این واحد دانشگاهی خبر داد.


مجتبی ابراهیمی در حاشیه مراسم اولین روز ماه محرم در این واحد دانشگاهی گفت: «امروز در اولین روز ماه محرم درابتدای صبح مراسم پرفیض دعای زیارت عاشورا در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.»


وی بیان کرد: «در راستای حفظ دستاوردهای حماسه عاشورا و انتقال آن به نسل جوان و دانشگاهی و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن برنامه‌های این ایام در شورای فرهنگی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.»


ابراهیمی از برگزاری برنامه پایانی دهه اول محرم در روز دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: «دوشنبه 19 مهر ساعت 10 صبح، مراسم دسته روی دانشگاهیان به همراه اقامه نماز جماعت ظهر در دانشگاه برگزار خواهد شد.»


معاون دانشجویی فرهنگی واحد آیت الله آملی با بیان اینکه حمایت‌هایی برای ارتقا و گسترش عملکرد هیات‌های مذهبی دانشگاهی در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: «علاوه بر مراسم آیینی در قالب عزاداری، روضه خوانی و مرثیه سرایی، جلسات سخنرانی با موضوعات تبیین اثرات تاریخی و اجتماعی حادثه عاشورا، تبیین آثار مذهبی حادثه عاشورا، تحلیل آثار سیاسی عاشورا و بررسی نقش قیام عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی نیز از سوی دانشگاهیان در این ماه برگزار خواهد شد.«


ابراهیمی با توجه به برگزاری مسابقات دانشجویی کتابخوانی خاطرنشان کرد: «این مسابقه با هدف افزایش مطالعه و پژوهش در موضوع عاشورا با بهره گیری از کتب مرتبط برگزار خواهد شد.»


وی بزرگ‌ترین برنامه‌ سال جاری را حضور دسته‌های عزاداری در محیط دانشگاه اعلام کرد و گفت: «امسال در سومین روز از محرم، پذیرای دسته‌های عزاداری از تکایا شهری به همراه جمعیت دانشجویی و پرسنلی هستیم و با تجمع در جوار شهدا گمنام دانشگاه به سوگواری می‌پردازیم.»


عزاداری دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم


همچون سالهای گذشته، همزمان با فرا رسیدن نهضت عاشورای حسینی(ع)، هیات مذهبی شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در اولین روز ماه محرم با شور و شعور حسینی و محبت اهل بیت(ع) اقدام به برگزاری مراسم سینه زنی و مرثیه سرایی در محوطه مسجد بقیه الله اعظم این دانشگاه کردند.


عزاداران حسینی اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی صبح امروز در اولین روز از ماه محرم با برپایی مراسم سینه زنی و مرثیه سرایی از سوی مداحین اهل بیت در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به سوگ نشستند.


مراسم سینه زنی و عزاداری همه روزه بعد از اقامه نماز طهر و عصر در دهه اول ماه محرم در مسجد این دانشگاه برگزار خواهد شد.


برپایی مجالس عزاداری در تقرب انسان به پروردگار نقش بسیار مهمی دارد


هر مسلمانی وظیفه دارد تا حزن و اندوه خویش را در عزای فرزند رسول خدا صلی الله علیه وآله ابراز کند.


مراسم نمادین سیاه پوش کردن دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل از سوی حوزه معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی با حضور کانون های دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


استاد گروه معارف واحد زابل در اولین روز از ماه محرم الحرام قرائت زیارت عاشورا با حضور جمعی از کارکنان واحد زابل برگزار شد، گفت: «در این ماه و خصوصا در ده روز آغازین آن هر کدام از شیعیان بلکه هر مسلمانی وظیفه دارد تا حزن و اندوه خویش را در عزای فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله ابراز کند.»


حجت الاسلام محمدحسین محمدی تصریح کرد: «گریستن در عزای امام حسین (ع)، سیاه پوشیدن، شرکت در مجالس عزا، برپاکردن مجالس عزا و یا کمکهای مادی و معنوی در بهتر برگزار شدن این مجالس، راه انداختن دسته جات عزاداری و هر عملی که مصداق اقامه عزا برای سیدالشهدا(ع) باشد در تقرب انسان به خدای متعال نقش بسیار مهمی دارد.»


وی افزود: «حوزه معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی برنامه های بسیار متنوعی برای ماه محرم برای کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان تدارک دیده که به کمک کانون های دانشجویی واحد در این ایام اجرا خواهد شد.»


اقامه عزای امام حسین علیه السلام و برافراشته شدن بیرق بزرگ ماتم در جوار مزار شهدای گمنام واحد کرمانشاه


در نخستین روز از ماه محرم اقامه عزای امام حسین علیه السلام و یاران آن امام بزرگوار با نوای مداحی و دمام زنی با برافراشته شدن بیرق بزرگ ماتم این ماه در جوار مزار شهدای گمنام واحد کرمانشاه همراه بود.


اقامه عزای امام حسین علیه السلام و یاران بزرگوارش با نوای مداحی مداحان و دمام زنی گروه هیات ابوتراب در مقابل مسجد الغدیر واحد کرمانشاه برگزار شد.


پس از عزاداری و سینه زنی خیل دانشجویان، کارکنان و استادان عزا دار در این مراسم با حرکت به سمت مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه ضمن عزاداری بزرگترین بیرق عزای امام حسین در نزدیکترین نقطه از شهر کرمانشاه به کربلای معلی را برافراشتند.


در آغازین ساعت روز نخست ماه محرم برگزاری زیارت عاشورا در مسجد الغدیر دانشگاه یکی دیگر از برنامه های این ماه در واحد کرمانشاه بود که به صورت روزانه تا پایان دهه ی اول ماه محرم برگزار می‌شود.


برگزاری زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس از برگزاری همه روزه زیارت عاشورا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی خرمشهر خلیج فارس با حضور اساتید ، دانشجویان و کارکنان داد.


دکتر مهدی بصیرت گفت: «نهضت پرشکوه انقلاب اسلامی ایران ،تاثیر گرفته از پیام نهضت عاشور است که با گذشت قرنها از واقعه کربلا، هنوز مدیون خون مقدس سیدالشهدا و یاران دلاورش در دشت خونین نینوا هستیم بنابراین همچون سالیان گذشته، در ایام ماه محرم مراسم زیارت عاشورا با همراهی مداحان اهل بیت عصمت وطهارت محل نمازخانه دانشگاه برگزار می‌شود.»


وی با توجه به فضائل، نکات اخلاقی و تربیتی دعای پرفیض زیارت عاشورا اظهار کرد: «زیارت عاشورا که از تعالیم ائمه(ع) است به علت آثار سازنده فردى و اجتماعى و بیان مواضع فکرى و عقیدتى شیعه و نشانه گرفتن خط انحراف، اهمیت زیادی دارد.»


بصیرت گفت: «ویژگى‌هاى زیارت عاشورا بر آورده شدن حاجت‌هاى لاعلاج است، بنابراین سفارش ‍ مى شود هر کس براى هر حاجتى که متوسل به این زیارت شریف مى شود 40 روز مرتب آن را قرائت کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته