دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

تنها 35 درصد از قانون بهبود فضای کسب و کار اجرا می شود

قائم مقام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به وضعیت فضای کسب و کار در کشور گفت: با وجود آنکه بهبود فضای کسب و کار چندسالی است به شکل قانون درآمده،‌ اما تنها 35 درصد این قانون اجرایی می‌شود و 65 درصد آن به دلیل مقاومتی که در برخی مقامات دولتی وجود دارد اجرا نمی‌شود.
کد خبر : 122733

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، حسین سلاح ورزی، قائم مقام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: قانون بهبود فضای کسب و کار که در دولت قبل با بی‌مهری کامل مواجه بود، در این دولت نیز علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته نتوانست به اهداف خود برسد.


سلاح ورزی افزود: در مجموع می‌توان گفت حمایت از بخش خصوصی در مقام حرف باقی مانده و به عمل منتهی نشده است و وضعیت بخش خصوصی در اقتصاد ایران نیز می‌تواند این حرف را تایید کند.


وی با اشاره به اینکه در در پروژه‌ها،‌کمتر از 7 درصد از تاخیرات ناشی از مشکلات مجریان است،‌ادامه داد:‌ 93 درصد مسائل مربوط به مشکلات تامین مالی و یا ناشی از حوزه مقررات و مسائل فنی است.


قائم مقام دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به سابقه فعالیت این شورا از سال 90 گفت: شورای گفتگو از سال 90 تا کنون به طور میانگین هر ماه یک جلسه داشته و در 40 حوزه کاری نیز جلسه تشکیل داده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته