دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1395 - 16:32

جشنواره بهترین کتاب معلولان برگزار می‌شود

122 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب معلولان ارسال شده است.
کد خبر : 122731

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره، انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی، موسسه خانه کتاب، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری آوای معلولان دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» را برگزار می‌کند. منصور برجیان دبیر دومین جشنواره انتخاب بهترین کتاب با موضوع «معلول، معلولیت و توانمندسازی» درباره تعداد آثار رسیده به این جشنواره گفت: تعداد کل شرکت کنندگان89 نفر بوده است که از بین این افراد 37نفر خانم و 43 نفر آقا بوده اند.


وی در ادامه گفت: تعداد شرکت کنندگان افراد دارای معلولیت 37 نفر بوده است که این افراد هر کدام یک یا چند اثر ارائه دادند که تعدادآثار دریافتی از معلولین 57 جلد کتاب می باشد


برجیان در ادامه مجموع تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را106 اثر عنوان کرد و افزود: این 106 اثر توسط 122 نویسنده به دبیرخانه ارائه شده است که در رابطه با موضوعات فرهنگی و ادبی، علمی، آموزشی و علوم اجتماعی و انسانی هستند.


وی در پایان گفت : لازم به ذکر است که تعداد نویسندگان دارای معلولیت نسبت به اولین جشنواره انتخاب بهترین کتاب 61 % افزایش داشته که خود نشان از توانمندی و تلاش مصاعف این عزیزان در عرصه علمی و فرهنگی می­‌باشد.


در ضمن تعداد نویسندگان نسبت دوره قبل 22 % افزایش داشته است که این نشان دهنده توجه بیشتر اصحاب اهل قلم و پژوهشگران و محققان به حوزه معلولین می­‌باشد.


اختتامیه این جشنواره ۲۳ آبانماه درتالار قلم واقع در کتابخانه ملی بگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته