دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خاطره یک دختر ایرانی از برخورد «مودبانه» ماموران فرودگاه جده !

بعد از انتشار خبر تعرض ماموران سعودی به دو نوجوان عمره‌گذار ایرانی، واکنش‌های گسترده‌ نسبت به این اقدام صورت گرفت. این واکنش‌ها در برخی موارد همراه با قضاوت‌های عجولانه و توهین به اقوام و قومیت‌ها بود که همین موضوع، خود به موج اعتراضی به این گونه رفتارها تبدیل شده است.
کد خبر : 12272

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در همین رابطه یکی از کاربران فیس‌بوک به نام لیلا در صفحه شخصی خود با ذکر تجربه‌اش از سفر حج نسبت به این‌گونه واکنش‌ها انتقاد کرده است که متن آن را در ادامه می‌خوانید:


با عرض پوزش از دوستان ضد عرب، که معمولا هر اتفاق ناخوشایندی در ممالک عربی را تحلیل نژادی می‌کنند، باید عرض کنم من خاطره بسیار خوشی از فرودگاه جده دارم...


سه سال پیش که به حج عمره مشرف شدیم، هنگام بازگشت، به دلیل اهمال خودمان، از پرواز جا ماندیم. همانگونه که حتما مطلعید در هرکشور دیگری این اتفاق می‌افتاد، مسئول مربوطه شانه‌ای بالا می‌انداخت ومی‌گفت: از دست من کاری ساخته نیست، باید بلیط جدید تهیه کنید وبا پرواز دیگری به کشورتان برگردید... اما در فرودگاه جده دو افسر بسیار مودب که به انگلیسی تسلط عالی داشتند پس از اظهار تاسف فراوان و توضیح اینکه چرا نمی‌توانند با پرواز دوساعت بعد ما را به تهران بفرستند، بعد از راهنمایی ما به قسمتی برای استراحت، سه صندلی برای پرواز شش ساعت بعد در اختیارمان گذاشتند ودر تمام مدت صحبت لبخند از لبشان محو نمی‌شد... شش ساعت بعد با راهنمایی‌‌ همان دو نفر سوار هواپیما شدیم و بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه‌ای عازم تهران..


من از چند وچون آنچه برای دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اتفاق افتاده هیچ اطلاعی ندارم... اما از برخوردهای بغض آلود وکینه توزانه‌ای که دراین چند روز در اخبار و میان مردم وفضای مجازی دیدم وشنیدم برایم آشکار شد ماجرا به بازی سیاسی وتفرقه افکنانهٔ زمینه داری آلوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته