دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1395 - 15:58
رئیس اداره امور داروخانه‌ها و توزیع سازمان غذا و دارو:

کتاب « الگوی مصرف داروهای نارکوتیک در ایران و جهان» منتشر شد

رئیس اداره امور داروخانه ها و توزیع سازمان غذا و دارو گفت: کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک در ایران و جهان » به عنوان پیش درآمدی در راستای تدوین راهکارهای اصلاح مصرف می باشد.آمار و ارقامی که در کتاب منتشر شده اساس برنامه ریزی به منظور اصلاح روند جاری تجویز و مصرف این داروها در کشور است.
کد خبر : 122675

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعدالله پرویزی، رئیس اداره امور داروخانه‌ها و توزیع سازمان غذا و دارو از گردآوری و تدوین کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک (داروی ضد درد مخدر) در ایران و جهان» خبر داد.


وی گفت: امروزه دولت‌های جهان در امر کنترل داروهای مخدر، روانگردان و پیش سازهای مورد استفاده در تولید این مواد راه پر فراز و نشیبی را در پیش دارند که از یک سو حاصل سوء مصرف این مواد، افراد معتادی است که در گوشه و کنار شهرها و روستاها پراکنده اند و علاوه بر خسران خویش، آسایش و امنیت را از اطرافیان و جامعه نیز سلب کرده‌اند.


پرویزی اظهار کرد: اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو با انجام اقدامات مفید و مؤثر ضمن جلوگیری و مقابله با سرازیر شدن این مواد به مجاری غیر قانونی، بستر لازم برای رسیدن این مواد و داروها به بیماران نیازمند در اقصی نقاط کشور را فراهم کرده است.


رئیس اداره امور داروخانه‌ها و توزیع سازمان غذا و دارو در ادامه در مورد کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک در ایران و جهان»، بیان کرد: این کتاب با استفاده از گزارش 2015 هیأت بین المللی کنترل مواد مخدر در خصوص مصرف داروهای نارکوتیک در جهان و جمع اوری اطلاعات مصرف داروهای نارکوتیک در جمعیت تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و ضوابط و دستورالعمل های مربوط به این داروها که در سازمان غذا و دارو به تصویب رسیده، تهیه شده است.


دکتر پرویزی اظهارکرد: کتاب حاضر به عنوان پیش درآمدی در راستای تدوین راهکارهای اصلاح مصرف می باشد.آمار و ارقامی که در کتاب منتشر شده اساس برنامه ریزی به منظور اصلاح روند جاری تجویز و مصرف این داروها در کشور است و در تولید، تامین و توزیع داروهای مذکور بر اساس الگوی مصرف جغرافیایی داروهای نارکوتیک در کشور نیز می تواند کاربرد داشته باشد.


لازم به ذکر است کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک در ایران و جهان» توسط دکتر سعدالله پرویزی، دکتر ملیکه حایری زاده و دکتر مهدی احدی از سازمان غذا و دارو گردآوری و تدوین شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته