دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1395 - 15:47
رئیس سازمان‌ مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:

دختران در مدارس شبانه روزی نیازمند توجه ویژه‌ای هستند

رئیس سازمان‌ مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دختران کوچک در مدارس شبانه روزی نیازمند توجه ویژه‌ای هستند که لازم است در این جهت سایر دستگاه‌ها مانند معاونت امور زنان و خانواده همکاری کنند.
کد خبر : 122666

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، محمد فاضل در نشست بررسی تفاهم نامه‌های مشترک معاونت امور زنان و وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام نیازهای دانش آموزان را نمی‌توان در قالب دروس قرار داد با این حال آموزش و پرورش در دولت یازدهم مصمم است که نیازهای به روز دانش آموزان را با بهره گیری از تکنیک‌های موثر پاسخ دهد و در این جهت آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان از اولویت‌های اصلی ماست.


وی تصریح کرد: آموزش تنها از طریق کتاب درسی امکان پذیر نیست بلکه فرهنگ سازی نیز عامل موثری محسوب می‌شود.


در ادامه این نشست مرضیه گرد، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان‌ مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از بدو ورود خود به معاونت امور زنان بخش حمایتی از زنان و دختران را در حوزه آموزش و پرورش فعال کرد. این بخش متوقف شده و تاثیر منفی بر حوزه زنان و دختران گذاشته بود.


وی اضافه کرد: بیش از نیمی از جمعیت آموزش و پرورش را معلمان زن تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن زنان نقش زیادی در اداره مدارس دارند و بخش عمده‌ای از آنان را زنان خودسرپرست تشکیل می‌دهند. آنان علاوه بر ایفای نقش‌های اجتماعی خود نقش مادری و همسری نیز دارند و لازم است از آنها حمایت شود.


گرد در پایان اظهار کرد: دختران کوچک در مدارس شبانه روزی نیازمند توجه ویژه‌ای هستند که لازم است در این جهت سایر دستگاه‌ها مانند معاونت امور زنان و خانواده همکاری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته