دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1395 - 15:20

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: تهیه و توزیع ماسک وظیفه وزارت بهداشت نیست/ نگران بارش باران اسیدی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آمادگی و تجهیز مراکز درمانی و اورژانس استان خوزستان در ایام بروز پدیده گرد و خاک خبر داد و گفت: وظیفه وزارت بهداشت تهیه و توزیع ماسک در این مواقع نیست و تنها مسئولیت درمان بیماران را بر عهده دارد.
کد خبر : 122661

اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد اقدامات وزارت بهداشت در پدیده گرد و خاک استان خوزستان در 24ساعت گذشته اظهار کرد: براساس اعلام هشدار سازمان هواشناسی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس در سطح شهر و بیمارستان‌ها به صورت کامل در حالت آماده باش هستند. خوشبختانه در چهار سال اخیر که با پدیده ریزگردها مواجه بودیم اورژانس‌های ما به دستگاه‌های کمک تنفسی و داروهای تنفسی مجهز هستند.


وی افزود: در پدیده ریزگردها افزایش بیش از حد معمول مراجعات بیماران تنفسی گزارش نشده است زیرا غالبا بیماران تنفسی و قلبی از منزل خارج نمی‌شوند.


ایدنی نگرانی و دغدغه دانشگاه علوم پزشکی را بارش باران پاییزی در استان خوزستان دانست و گفت: نگرانی ما بارش باران‌های اسیدی است که عوارض مزمنی روی بدن و دستگاه تنفسی افراد برجای می‌گذارد به طوری که در طول یک شب هزاران بیمار تنفسی به اورژانس مراجعه می‌کنند البته مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی پذیرش همه بیماران را دارد. (استنشاق رطوبت ناشی از باران اسیدی می‌تواند عوارض شدید ریوی در انسان ایجاد کند. عوارض ریوی به‌صورت اسپاسم حنجره، گرفتگی حنجره، تشدید آسم و تشدید سایر بیماری‌های مزمن تنفسی ازجمله این عوارض است که البته در افراد کهنسال و اطفال و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی بیشتر می‌تواند ظهور و بروز کند.)


وی در مورد اظهارات مدیر بحران استان خوزستان مبنی بر حمایت نکردن وزارت بهداشت در توزیع ماسک در ایام بروز پدیده گرد و خاک گفت: وظیفه وزارت بهداشت تهیه و توزیع ماسک در این مواقع نیست و تنها مسئولیت درمان بیماران را بر عهده دارد. همچنین در دوره‌های قبل بروز پدیده گرد و خاک نیز جمعیت هلال احمر توزیع ماسک را انجام می‌داد.
افزایش 30 درصدی مراجعان خوزستانی به اورژانس


همچنین شهریار میرخشتی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان نیز به آنا گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس در روزهای اخیر حدود 30 درصد افزایش یافته است که دور از انتظار نیست و در روزهای گرد و غبار در اهواز به طور طبیعی و معمول تعداد ماموریت‌های اورژانس افزایش پیدا می‌کند.


به گزارش آنا،‌ هواشناسی خوزستان روز شنبه پیش بینی کرده بود گرد و غبار تا اواخر وقت روز شنبه ادامه دارد و از بعدازظهر همان روز به تدریج کاهش می‌یابد که هنوز این وضعیت ادامه دارد و دیروز و امروز مدارس همه مقاطع تحصیلی تعطیل شد. همچنین به دلیل شدت گرد و غبار در روز گذشته 6 پرواز فرودگاه‌های اهواز و آبادان نیز لغو شد. امروز یکشنبه دومین روزی است که استان خوزستان درگیر پدیده گرد و غبار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب