دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

حسین شمس: نخ و سوزن و وعده‌های دلاری مانع از قهرمانی ایران شد/ نباید در باد کسب رتبه سومی جهان بخوابیم

کارشناس فوتسال گفت: بازیکنان ما اگر تمرکز خودشان را در بازی مقابل روسیه معطوف به نخ و سوزن نمی کردند قطعا ما یکی از فینالیست‌های این دوره بودیم و شاید می‌توانستیم قهرمان جهان شویم.
کد خبر : 122568

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جهانی کلمبیا دست به کار بزرگی زد و موفق شد به جمع 4 تیم برتر دنیا صعود کند اما در بازی نیمه نهایی مغلوب روسیه شد و به دیدار رده بندی راه یافت. ملی‌پوشان کشورمان در این مرحله با پیروزی مقابل پرتغال و قرار گرفتن در رتبه سوم این رقابت‌ها توانستند موفقیت‌هایشان را کامل کنند و بهترین نتیجه تاریخ فوتسال ایران را رقم بزنند.


حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی شب گذشته تیم ملی فوتسال مقابل پرتغال گفت: «بازیکنان تیم ملی در بازی دیشب از تمرکز بالایی برخوردار بودند و برخلاف بازی مقابل روسیه که عدم تمرکز آنها باعث شد تا نتیجه را واگذار کنند در بازی مقابل پرتغال توانستند با اعتماد به نفس بالا نتیجه را عوض کنند و در نهایت در ضربات پنالتی به پیروزی برسند. البته زیرکی کار بازیکنان ما، در گرفتن خطاهای زیاد از پرتغالی‌ها بود. تیم پرتغال دفاع مستحکمی مقابل ایران داشت و اگر ضربه پنالتی دوم مهدی جاوید نبود شاید در جریان بازی نمی‌توانستیم به گل برسیم.»



وی ادامه داد: «تیم ملی در بازی نیمه نهایی برابر روسیه هم می‌توانست به راحتی پیروز شود اما بازیکنان تمرکز کافی را نداشتند و دلیل این مساله هم مطرح کردن بحث‌های حاشیه‌ای بود. ما در جام جهانی کلمبیا در سه بازی مقابل برزیل، پاراگوئه و پرتغال عقب بودیم ولی با تمرکز زیاد توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم اما در بازی مقابل روسیه بازیکنان با مطرح کردن بحث‌های پیراهن و نخ و سوزن و مسئولان فدراسیون هم با اعلام خبر پاداش، بازیکنان تیم را به حاشیه بردند. بازیکنی که قرار است در بازی نیمه نهایی جام جهانی به میدان برود نباید فکرش را درگیر نخ و سوزن و پاداش کند و در فضای مجازی باشد. بازیکنان ما اگر تمرکز خودشان را در بازی مقابل روسیه حفظ می‌کردند قطعا ما یکی از فینالیست‌های این دوره بودیم و شاید می‌توانستیم قهرمان جهان شویم.»


سرمربی سابق تیم ملی در رابطه با بحث پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی بیان کرد: «مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش از الان باید به فکر تحقق وعده های خود باشند. در زمان برگزاری بازی ها کسی نباید در مورد حق و حقوق صحبت کند و بهتر است در زمان برگشت تیم، مسئولان به فکر پرداخت پاداش‌ها باشند تا بازیکنان انگیزه بالایی برای آینده داشته باشند.»


شمس در خصوص ادامه همکاری تیم ملی با محمد ناظم الشریعه اظهار داشت: «ناظم الشریعه نتایج خوبی با تیم ملی کسب کرد و قطعا فدراسیون باید با این کادر فنی ادامه دهد، اما ما در این مسابقات ضعف‌هایی هم داشتیم که خود کادر فنی هم به این مساله واقف است. ما باید به دنبال قوی کردن کادر فنی خودمان باشیم و بازیکنان تیم ملی هم باید بدانند که در تمرین و بازی حرف‌های مربیان را گوش کنند. ما در جام جهانی شاهد بودیم زمانی که تیم ملی تایم اوت می‌گرفت همه بازیکنان صحبت می‌کردند و به حرف سرمربی گوش نمی‌‌دادند و این نقطه ضعف کادر فنی بود چرا که نمی‌توانست بازیکنان را در تایم اوت کنترل و نکات فنی را به آنها گوشزد کند.»


وی در رابطه با آینده فوتسال ایران افزود: «تیم ملی نباید در باد کسب رتبه سومی جهان بخوابد و از الان باید به فکر مسابقات بعدی باشد. در حال حاضر 4-5 بازیکن تیم ملی باید خداحافظی کنند و فوتسال ایران بازیکنان جوان زیادی دارد که می‌توانند جایگزین خوبی برای بازیکنان باتجربه باشند. قطعا با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم در جام جهانی بعدی حتی نتایج بهتری نسبت به این دوره از مسابقات کسب کنیم.»


شمس در مورد این مساله که با سوم شدن تیم ملی فوتسال در جام جهانی وقت آن رسیده است که فوتسال از چتر حمایت فدراسیون فوتبال خارج شود گفت: «جدا شدن فوتسال از فوتبال آرزوی دیرینه همه فوتسالی ها است، اما همانطور که مسئولان فدراسیون گفتند این اتفاق شدنی نیست؛ اما ما درخواست داریم که حداقل سطح فوتسال را در فدراسیون ارتقاء دهند و یکی از نواب رئیس‌ فدراسیون، فوتسالی باشد یا سازمان فوتسال شکل گیرد و جداگانه بتواند برای خودش فعالیت کند. ساختمان فوتسال که از فدراسیون جدا شد ولی با سازمان شدن فوتسال اتفاق خوبی برای فوتسال ایران رقم خواهد خورد. البته یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای تاج سروسامان دادن به وضعیت فوتسال بود که امیدوارم به وعده‌هایش عمل کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته